3/01/2013

Terug uit Castilla La Mancha…



Uit Cuenca eigenlijk en als je niet kunt raden wat we daar in het asiel hebben gevonden, denk maar even na, het is niet zo moeilijk, en ja hoor, je hebt gelijk, we hebben nog eens 40 galgos gevonden. Pilar had me al gezegd dat ze teveel galgos en honden in het algemeen hadden dus afgelopen zaterdag zijn we ze op gaan halen. Sommige zijn erg dun dus de jongens hebben wat moeten aanpassen aan de voederplaatsen zodat ze allemaal genoeg krijgen en niet onderling gaan lopen vechten. We hebben ze allemaal in de nieuwe patio’s van 7-2 en 7-3 geplaatst en we hebben dit allemaal kunnen doen dankzij jullie vrijgevigheid. Over vrijgevigheid gesproken, onze opvang loopt aardig vol zo en we hebben jullie hulp nodig, niet alleen bij het plaatsen en het vinden van een definitief thuis voor deze dieren, maar ook voor een extra werker om al die poep op te ruimen en al die extra monden te voeden. We hebben ze allemaal in de patio’s geplaatst, behalve eentje die zou bijten. Hij is vreselijk timide en juist die verlegenheid zorgt ervoor dat hij zich agressief gedraagt, dus het voorbeeld van Socrates volgend heb ik hem mee naar huis genomen, naar mijn eigen roedel en daar slaapt hij nu en ik zal proberen hem te socializeren zodat hij zijn angst kwijt raakt en geadopteerd kan worden. Eerlijk gezegd zou ik het wel leuk vinden om te bewijzen dat ik mijn speciale gevoel met galgos nog niet kwijt ben, want hij is nu in mijn huis en tot nu toe heegt hij me nog niet gebeten! En als je dit weet, wie gaat er dan ruzie maken over een paar honden in Alicante..
Met een knipoog en kussen, en likjes en beetjes van de honden voor iedereen, Fermin
Photos on Youtube: