3/09/2013

En nu voor jullie allemaal: Platon



OK, voorheen in Cuenca werd hij Diaria genoemd, maar ik denk dat dit vanwege de voetbalspeler van Real Madrid is. Ik heb jullie al over hem verteld toen hij aankwam, maar nu wijd ik dit stuk speciaal aan hem, omdat hij het waard is. Platon vertegenwoordigt alles, wat de strijd voor dierenwelzijn waard maakt. Hij is een pup, hij kan niet meer dan een jaar oud zijn en hij heeft al alle ellende meegemaakt die je je maar kunt voorstellen. Zijn lichaam zit vol plekken en littekens en wat nog erger is: zijn ziel ook. Hij kwam hier met de reputatie een bijter te zijn. Ze hebben ons verteld dat hij alles en iedereen aanvalt en dat is ook wat hij deed. De eerste dag, nu een week geleden, probeerde hij alles links en rechts van hem te bijten. En na een half uur kreeg ik het voor elkaar om hem een riem om te doen en hem zo vast te houden, dat hij me niet kon bijten en bracht ik hem naar mijn tuin, naar mijn eigen honden en liet hem daar los. Hij liep me achterna, blaffend de hele tijd, maar ik kreeg het voor elkaar dat hij de eerste nacht in mijn warme huis ging slapen.
Een ding is zeker, hij stonk verschrikkelijk en ik moet toegeven dat ik op meerdere momenten overwoog om hem buiten te laten slapen, want hij had natuurlijk het bed naast me uitgekozen.
Iedere avond avond geef ik mijn honden iets lekkers, dus ook aan hem, heel voorzichtig en van een afstand, om niet mijn vingers te verliezen. Dus gedurende een paar dagen was hij erg nieuwsgierig, maar Platon wil mijn huis ingaan om te slapen en hij wilde dat niet doen als ik in de buurt was. Dus ik hield afstand en probeerde hem te negeren of ik draaide mijn rug naar hem toe. Op die manier durfde hij naar binnen te komen, wat rond te lopen en op zijn bed te gaan liggen en als ik met de snacks aan kwam zetten begon hij te grommen en te blaffen. Tot vrijdag, toen kwam ik met varkensreepjes en hij nam ze met zijn bek uit mijn handen en al mijn vingers waren nog op hun plek.
Gisteren was het zaterdag en een heerlijk zonnige dag, dus hij ging naar buiten in de tuin en speelde met de andere honden. Ik ging buiten zitten en je kunt je mijn verrassing voorstellen toen Platon dicht bij me kwam om geaaid te worden. Hij moet het lekker hebben gevonden, omdat hij probeerde bovenop mij te klimmen, dus ik ging door met hem te aaien. Uiteindelijk moet hij zijn angst kwijtgeraakt zijn en hebben gezien dat niet alle mensen verschrikkelijke wezens zijn en had hij besloten om ons nog een kans te geven. Vandaag is hij met mij en mijn honden meegeweest voor een wandeling, en hij komt voor een knuffel. Hij komt niet als hij geroepen wordt, maar hij is een andere hond. Als ik wegga, begint hij te huilen en hij is de eerste om me te begroeten bij de deur als ik binnenkom, en dit allemaal in slechts 7 dagen. In 7 dagen is hij veranderd van een getraumatiseerde hond in een blije hond, en alles wat we nu nodig hebben, zijn jullie om hem uit mijn handen te nemen door hem te adopteren, omdat er nog andere honden zijn die herstel nodig hebben. En het lijkt erop dat mijn roedel honden ideaal is om honden, wiens zielen zijn bezeerd, beter te maken. En ik kan je verzekeren, je zult er geen spijt van hebben. Hij heeft een familie nodig die van hem houdt en die hem aanbidt, want hij heeft alle liefde van de wereld te geven aan jou.
Een update ter ere van Platon, omdat deze hond alles symboliseert wat Scooby is en de blijdschap die het me geeft om hem zo blij te zien, compenseert voor alle inzet en alle pijn in deze wereld. Clowns proberen kinderen te laten lachen en ik probeer om Platon te laten lachen en alle mogelijke Platon’s die nog op mijn pad zullen komen. Dit is wat dierenbescherming betekent.
Kussen, beten en lieve likjes van de honden, Fermín.


P.S. Ik heb hem Platon genoemd omdat hij zo op Socrates lijkt en hij ook getraumatiseerd is, dus neem Platon alsjeblieft van mij over omdat mij verteld is dat er nog twee zoals hem zijn, een in Cordoba en een in Cuenca en ik heb meer ruimte nodig.