3/31/2014

Wij doen niet aan selectie of zelfingenomenheid




Op dit moment redden we alle galgo's van vele vele perrera's door heel Spanje heen zoals b.v. die van Merida. Wanneer Ana teveel galgo's heeft zitten gaan we er naar toe en halen ze allemaal op. Zoals ook in Tomelloso in Castilla La Mancha en natuurlijk Valladolid, jullie hebben er al verschillende gezien die we daar hebben weggehaald. Maar ook in Talavera de la Reina en Toledo. We hebben honden gekregen van Murcia en nu gaan we er een aantal halen bij Maribel. Dit betekend dat wanneer er een galgo in nood is we helpen maar dit kunnen we alleen doen vanwege jullie hulp. Als er een klein gaatje is dan laten we de hond niet stikken en helpen iedere galgo in dit land. Daarna vragen we jullie om ons te helpen met de rekeningen en om ze te bemiddelen. En natuurlijk laten we het niet gebeuren dat er een hond dood gaat als we een plekje hebben en dit is een afspraak die ik persoonlijk heb gemaakt met de galgo's.

Daarnaast hebben we een heleboel galgo's opgenomen van goeie galgero's van uiteenlopende regio's vanwege de overeenkomst die we hebben met de Regionale federatie van galgero's en we verwachten er nog veel meer.

Maar u even wat anders, ik sprak namelijk iemand uit het zuiden die ons om hulp vroeg met hun galgo's en ze toen vroeg ze me wat wat me aan het denken zetten. Ze vroeg me of we alle galgo's redden of alleen maar specifieke, en zoals jullie weten was mijn antwoord dat we alle galgo's opnemen en ik vroeg haar waarom ze me dit vroeg. Ze vertelde me dat onze vrienden van FBM nu alleen de teven namen en ik weet waarom, hun organisatie Europe Rehoming Galgo's  plaatsen hoofdzakelijk teefjes. Maar ik vind dat iedereen moet proberen om ook de reuen en zelfs de zwarte reuen moet plaatsen. Tenslotte wat voor dierenliefde is het als je de arme reuen achter laat. En dus vraag ik jullie weer om je in te zetten en heel erg je best te doen om de reuen te plaatsen. Ik weet dat reuen af en toe moeilijk kunnen doen, maar ik ken de reuen en ik weet ook dat in de meeste gevallen ze zo ontzetten schattig zijn. Maar af en toe ook een beetje dom en niemand kan het ze kwalijk nemen als ze een foutje maken tenslotte zijn ze niet altijd even intelligent. Neem nu mijn Timo toen ik naar buiten was had hij op de veranda geplast in plaats van in de tuin  en dus moest ik hem straffen voor zijn daad maar zelfs op dit soort momenten is hij zo schattig. We willen dus niet op een punt komen dat we nee moeten zeggen tegen reuen en zwarte honden en daarom schrijf ik jullie dit alles om deze galgo's, de reuen en de zwarte honden die net zo leiden bij de galgero's als de andere honden en dus ook een plek in ons hart verdienen.

Kusjes, beetjes en liefhebbende likjes

Fermin