3/01/2014

Kort nieuws






Ik weet het niet hoor maar het lijkt erop dat alles met een verrassing bij Scooby binnen komt. We hebben een geit opgehaald in Benavente en die gaf ons een kadootje, Zipi en Zape, 2 kleine geitjes dus. Later moesten we naar Salamanca omdat ze ons hadden verteld dat er een schaap langs de snelweg liep maar het was er niet één maar vier. Helaas was het eerste schaap aangereden en kon zich niet meer bewegen. Ze bleek haar wervelkolom gebroken te hebben. Helaas wisten we dat niet waardoor ze onnodig heeft geleden omdat we niet gelijk wisten wat er aan de hand was. We konden jammer genoeg dit probleem niet oplossen en moesten haar in laten slapen. Van de andere drie bleek er een zwanger te zijn en werden we dus weer verrast. Nu hebben we twee kleine geitjes en een lammetje erbij.

Normaal gesproken vertel ik niet over mij privé leven maar nu ga ik jullie toch doen. Mijn vader was een boer en we hadden thuis o.a. schapen en geiten dus ik was gewend om regelmatig kleine lammetjes en geitjes te zien. Maar ik kijk er nu toch heel anders tegen aan dan toen. Ik begrijp nu dat ik als klein kind mezelf moest beschermen om me niet aan de dieren te hechten omdat ze na verloop van tijd naar het slachthuis zouden gaan. Ik moest mijn gevoelens beschermen. Dus hield me altijd afzijdig. Maar met deze dieren is het anders omdat ik weet dat ze een lang leven zullen krijgen hier en kan ik het me veroorloven om van ze te houden.  En dat maakt dat je toch anders naar de dieren kijkt.

Een jong paard kwam ook hier met een verrassing en krijgt binnen kort een veulen. Het kan ieder moment gebeuren.

De dierenkliniek verloopt volgens schema, bijna alle muren staan er en het dak zit erop. We hebben gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om onze opslagruimte aan te pakken die ernaast staat. Er komt een wachtruimte voor onze klanten.  Maar ook een kleine opslagruimte en boiler kamer. Je zult zien dat het fantastisch wordt.

Beetje bij beetje passen we het land aan van mijn familie voor de paarden en andere grazende dieren, die zoals jullie kunnen zien,  beetje bij beetje binnenkomen en ons opvangcentrum in een echt toevluchtsoord veranderd.