1/11/2015

Tis definitief, God is een Scoobylid



Het is inderdaad een hele titel maar laat me het even uitleggen. Ons laatste transport naar het Noorden was inderdaad een hele onderneming. Simonetta en ik deden het transport deze keer en alles ging prima. We passeerde Parijs en tot dan toe zat ook het weer mee. Af en toe wat regen maar niets bijzonders. Totdat we in de buurt van BelgiĆ« kwamen en toen veranderde alles. De regen veranderde in sneeuw, de temperatuur daalde en de weg was bevroren. Arme Simo was volledig in paniek en ze wilde niet meer verder rijden. En dus heb ik het stuur van haar over genomen. Ik moet toegeven dat het ergste gedeelte al voor haar rekening was geweest want nadat ik het stuur had overgenomen ging het beter en we bereikten zonder problemen onze bestemming. Iedereen is veilig aangekomen. S’Middags zijn we nog wat bomen gaan kopen bij het tuincentrum voornamelijk voor mij. Simo besloot thuis te blijven om te werken en s’avonds na het eten zijn we gaan slapen.

Zondag s’morgens, na een heerlijk ontbijt in Hellen’s huis, en zoals altijd omgeven door een flink aantal honden, wilden we vertrekken maar buiten was het zo koud dat de sloten van de hekken waren bevroren. Na een half uur en met een hoop geduld konden we naar buiten en startte we de auto.  Maar de sloten van het achtergedeelte van de wagen  waren bevroren en dus konden we onze spullen niet kwijt. Alles moest dus bij ons voorin de wagen. Onze bagage, mijn OrgideĆ«en die ik had gekocht. De boodschappen die we hadden gedaan en donaties, alles moest bij ons voorin. In ieder geval was het weer prima, het was koud maar de zon scheen en de wegen waren goed berijdbaar. En zo arriveerde we in Frankrijk bij de eerste tol toen het gebeurde. En dit is waarom ik zeg dat God is een Scoobylid. We werden aangehouden door de douane politie. We hebben een hele hoop transporten gedaan waarbij we op de terugweg overladen waren met donaties en medicatie  waarbij we een enorm risico liepen op een fikse boete maar zijn nooit aangehouden. En deze keer was alles zoals het moet en we werden aangehouden en dus was er niets aan de hand en mochten we doorrijden met alleen een kleine discussie over welke navigatie beter was Simo’s Tom-tom of mijn Garmin. En dus is mijn conclusie; als God geen Scoobylid is dan moeten we op zijn minst een beschermengel hebben die erg druk is om ons te beschermen.

Kusjes, likjes en knuffels van ons allemaal, de galgos die ter adoptie zijn en alle andere honden en katten en alle andere dieren in ons opvangcentrum. En oh ja niet vergeten om vandaag nog te doneren want zonder jullie hulp kunnen we niets beginnen.
Fermin

PS: Tussen 2 haakjes wel hadden we wat verlies, de kruiden die we gekocht hadden voor Simo en mij, basilicum, oregano en salvia, hebben helaas de nacht in de vrieskou in de auto niet overleefd.