1/29/2015

Nog een reddingstrip, door Francesca


Ik heb altijd alle foto’s gezien van de reddingsacties van de galgos, en alle emoties beleefd maar ik had nog nooit gedacht dat ik het zelf vanuit de eerste hand kon meemaken.  Afgelopen maandag moest Scooby naar Merida en Jerez de la Frontera om galgos op te halen en ik kon met hen mee. Het was een lange reis, vol met emoties. Ik zal nooit de verschrikte blikken van sommige galgos vergeten, de woorden van de galgueros toen ze zich ontdeden van hun honden, de ogen van de mixhonden die we niet mee konden nehmen (helaas zijn er nog teveel die niemand wil adopteren!) In de opvang zijn ze buiten gevaar maar nu hebben we jullie hulp nodig: donaties voor voeding, vaccinaties, castraties, zorg als ze ziek zijn, en vooral, we moeten voor allemaal een familie zoeken!  Wederom ben ik erg trots om met Scooby te kunnen werken en dat ik hulp heb kunnen bieden aan de galgos, hoe weinig het ook was. Dank je wel Scooby!
Francesca , Scooby Italie team  (ze vergezelde Simonetta op de trip naar Merida en Jerez)