1/09/2015

Scooby: een normale opvang.


De afgelopen tijd hoor ik verschillende geruchten dat als ik echt als politiek correct bestempeld zou willen worden, ik hiervoor niet in aanmerking zou komen. Maar ik wil ook graag verduidelijken dat Scooby een echte non-speciesistische opvang in Spanje is, we redden elk soort dier dat we mogen redden; honden, katten, kippen, fretten, paarden, ezels, schapen. We discrimineren de honden, katten en fretten niet, alleen maar omdat ze vlees eten. Dus we zijn geen veganistische opvang, wat een schande, maar ik denk niet dat het normaal is om te proberen de dieren te vermenselijken, dieren zijn dieren. Ze zijn hier niet om ons te dienen op welke manier dan ook, dus om van een carnivoor een veganist te maken, misschien lukt dat met eentje, maar met de hoeveelheid carnivoren die we ieder jaar redden is dit onmogelijk. En ik kan eraan toevoegen, dat we dit ook helemaal niet willen. Dus onze paarden zijn tevreden met het eten van wortelen, gras etc... en onze honden zijn tevreden met het eten van vlees. Onze kippen leggen eieren en die gooien we niet weg, maar die verkopen we en met het geld dat we hiermee verdienen kopen wij weer voer voor ze. En soms, als we wat extra geld overhouden, dan gaan we naar de schapenmarkt om schapen op te kopen en te redden van het slachthuis. Dus het geld dat de kippen genereren komt hen ook weer ten goede. Het spijt me, maar om een kip te laten steriliseren, gezien het enorme risico dat het met zich meebrengt, alleen maar zodat ze geen eieren meer kan leggen, dat gaat me een beetje te ver. Tenminste, dat is mijn mening, dus nee, we zijn niet veganistisch, maar we zijn wel degenen die er altijd zijn als men ons nodig heeft, we zijn niet veganistisch, maar we redden wel duizenden dieren ieder jaar. Uiteindelijk is onze opvang een plek waar elk dier zich kan gedragen zoals het bedoeld is: namelijk als een dier en niet als een mens.
Kusjes, likjes en knuffels van ons allemaal. Galgo's ter adoptie, alle andere honden en katten zijn ook beschikbaar voor adoptie en natuurlijk al onze dieren van de opvang, aaahhh, en vergeet niet te doneren, liefst vandaag nog, want zonder jullie hulp is er werkelijk niets mogelijk....       Fermin.