5/08/2014

Sommige dingen maken me boos 2



Gisteravond rond negen uur liep ik buiten bij Scooby toen er een stel uit een auto stapte. Ik liep naar ze toe om te vragen wat ze wilden en ze vertelden dat ze wilden kijken…kijken naar wat? Ik zei dat onze openingstijden tot 6 uur waren en toen vroegen ze me of we een Yorkshire terrier wilden hebben. Natuurlijk was mijn antwoord dat we niet nog meer honden wilden, maar ik vroeg hen waarom en toen vertelden ze dat “de hond zijn haar aan het verliezen was op verschillende plekken” waarna het volgende gesprek plaatsvond.
Fermin: Dus omdat de hond problemen heeft wil je m bij ons achterlaten, in plaats van het dier naar de dierenarts brengen?
Zij: we zijn al bij de dierenarts geweest en  die zei dat we hem maar moesten laten inslapen.
F : Welke dierenartsenpraktijk ben je geweest want ik kan me niet voorstellen dat er een dierenarts is die een hond laat inslapen alleen voor een huidprobleem.
Z : We zijn bij allebei de dierenartsen hier in Medina geweest.
F : Als het mijn hond zou zijn en mijn dierenarts zegt me zoiets, dan neem ik hem mee naar een andere dierenarts dus ik raad jullie aan naar een dierenarts in Arevalo te gaan.
Z : OK, dan nemen we de hond mee naar Arevalo
F :  prima, dan bel ik de dierenarts alvast om te zeggen dat jullie komen
Z ; Trouwens, we zouden graag willen weten of de paarden geadopteerd kunnen worden?  Voor een paar maanden maar, dan komen we hem erna terugbrengen.
F : Vooralsnog niet, we hebben alleen honden en katten ter adoptie.
Conclusie: ze willen een hond achterlaten vanwege huidproblemen, waarvan ik zeker ben dat ze hem niet hebben laten behandelen en ze zijn bang dat het besmettelijk is, en dan willen ze een paard ophalen om de hele lente en zomer op te rijden, waarschijnlijk in de Encierros, en hem daarna terugbrengen. Dat is de mentaliteit die we hebben ten opzichte van dieren.
Kusjes en likjes van ons, Fermin