5/18/2014

Nieuws flash 2


De lente is gearriveerd en de hele opvang ziet er prima uit, de bloemen staan in bloei en de vogels hebben kleintjes, een prachtige tijd om rond te wandelen in de opvang. Ik denk dat dit de mooiste tijd is om bij Scooby te komen, om ons en de dieren te bezoeken en we hebben nu verschillende vrijwilligers die ons helpen met hun waardevolle werk, ze hebben het eten voorbereid want we hebben nu voldoende nat voer en dat moet klaargemaakt worden.
We wachten op nieuwe updates van Simonette want zij is de chauffeuse maar ik kan jullie alvast  zeggen dat we de laatste tijd weer galgos bij verschillende asiels opgehaald hebben, we zijn in Jerez geweest, in Tomelloso, Toledo en Valladolid, we hebben galgos opgehaald maar ook podencos want ik had het echt met ze te doen en kon ze niet weigeren, dus mijn geachte lezers: nu is het jullie tijd om te helpen , om ons te helpen een thuis te vinden voor de podencos. Voorlopig doe ik mijn deel en ben ik pleegvader van twee podenco vrouwtjes, allebei met een heel verschillend karakter, eentje erg verlegen op haar gemak. De ander is niet zo verlegen maar heeft een probleem want ze wil altijd in de nabijheid van mensen zijn en als ik er niet ben begint ze te janken, dus voor ze geplaatst kan worden moet ik proberen iets aan haar gedrag te doen. Maar voor het moment zie ik niet veel verschillen tussen hen en de galgos, Chocolate is actiever en Matilde is wat rustiger maar dat zal ook door de leeftijd komen, Chocolate is wat jonger. Ik zal meer over hen vertellen in komende updates.
We hebben de schapen geschoren en die zien er fris en fruitig uit zonder hun wintervacht. Misschien grappig maar we konden haast geen professionele schapenscheerder vinden, iemand die zijn werk kundig kon doen zodat de schapen zich niet hoefden te schamen als ze zichzelf zagen, zoals meestal het geval was als wij het zelf geknipt hadden.
En nu een vraag of jullie weten hoe lang schapen gewoonlijk leven, of een geit, een koe, een kip of een varken. Niemand schijnt te weten hoe oud ze eigenlijk kunnen worden. Amparito, ons varken is nu iets van 10 jaar oud en ziet er nog steeds jong uit. Het is geen grapje maar ik heb het de dierenarts gevraagd en gelijk ook wat normaal gesproken de ziektes zijn waar deze boerderijdieren last van kunnen hebben, en hij vertelde dat de ziekte waar de meesten aan overlijden de mens is, ze sterven allemaal door ons toedoen.
Kusjes, beetjes en likjes van ons allemaal, Fermin