4/30/2012

Van heel verdrietig naar heel blij....


Sommigen zullen zich Oli nog kunnen herinneren van onze website.

 
Hij kwam in september 2008 bij Scooby. Hij was klein, verlegen en niet erg sociaal. Zijn adoptiekansen waren erg klein en we hebben van alles geprobeerd om hem te promoten maar al snel verloor hij zijn interesse in het leven. Hij zat maar in de houten hondenhuisjes en had nergens meer zin in.. behalve in eten!. Zoals je kunt zien was het een soort passie voor hem. Hij was een van de meest trieste honden in de opvang voor wat betreft sociaal contact, maar hij was tevreden zolang hij kon eten.


In februari van 2010, Eva uit Canada en Barbara van 11th Hour Rescue kwamen op bezoek bij Scooby. Eva had een lijst van honden die hier al lang waren en liet ze aan Barbara zien. Barbara was een jarenlange vriend van Scooby en nam altijd honden onder haar hoede die de minste kans hadden op adoptie. En toen ze Oli zag, wist ze dat hij een van die honden was.

Hij werd gereserveerd en de voorbereidingen werden gemaakt om hem in september over te laten komen. En hoewel dat nog een eind weg was, zeker omdat hij er al sinds 2008 zat, het was de moeite van het wachten waard.

Hij woont nu bij Liza Tivvy, de dochter van wijlen Elizabeth Taylor!

En dit is Liza’s verhaal hoe Oli in haar leven kwam.

Het was echt een toevalstreffer.. ik ging naar de adoptie-kliniek met een vriend die een hond zocht. Zelf had ik net afscheid moeten nemen van mijn oude vriend Buster, de laatste hond van een opvang die jaren daarvoor gesloten was. Een paar minuten met Oli in die kliniek en ik wist al dat ik weer drie honden zou hebben. Toen Barb en Chris hem naar mijn huis brachten om de rest van de groep te ontmoeten, was het alsof hij er altijd al was geweest, de andere honden accepteerden hem gelijk. En sindsdien heeft hij echt zijn draai gevonden. Hij doet helemaal met met de routine van taken op de boerderij, met de paarden, de ezels etc.. zelfs met de katten waar hij vreselijk bang voor was in het begin. 

We maken wandelingen ( los van de riem nu) elke dag in het bos en dat is een van zijn favoriete uitjes, zo atletisch en energiek als hij is. Hopelijk heeft hij zijn les geleerd over egels, maar dat is hem wel pijnlijk duidelijk geworden tijdens een van onze eerste wandelingen los van de riem. Ik geloof dat het de eerste keer was dat hij met egels in aanraking kwam, misschien hebben ze die niet in Spanje?!

Aangezien hij al ongeveer 7 jaar oud is, zal ik de weinige jaren die we samen hebben koesteren en ik ben dankbaar dat het lot ervoor gezorgd heeft dat onze wegen elkaar gekruist hebben.

Affijn, ik geloof dat jullie de paar foto’s van Barbara hebben ontvangen maar als je er meer wilt, laat het me weten. Dank je wel voor alles wat jullie doen,

Liz
a

Dank je wel Barbara dat je je altijd ontfermt over de underdog, and dank je wel Liza dat je je huis en je hart voor Oli hebt geopend. Van een van de meest trieste honden is hij een van de gelukkigste honden in de wereld geworden!