10/06/2014

Nog een galgo “die mij heeft” gevonden



Ik moet eigenlijk zeggen een mini-galgo want dit keer gaat het om een schattige pup van slechts 6 weken oud. Aan de andere kant kun je ook zeggen dat het de dieren zijn die ons vinden. Een vriendin die in de wereld van de dierenbescherming werkt zei ooit, toen ze vertelde over de laatste galgo die ze had opgevangen: “ze komen ons nu zelfs thuis opzoeken, we hoorden gejank midden in de nacht, deden de voordeur open en daar zat een galgo”..
Ik was aan het wandelen met mijn honden en ineens telde ik er een meer.. er had zich een kleintje aangesloten aan de groep en ik had geen idee waar die vandaan kwam, maar erg verbaasd was ik niet , behalve dan over de maat, want in hetzelfde gebied heb ik mijn eerste galgos gevonden. In ieder geval, in deze stad (Valladolid) en omgeving is het juist bijna onmogelijk geen galgo te zien zwerven en als ik er niet iedere maand eentje vang dan is het omdat ze zich niet laten vangen omdat ze bang zijn.
Omdat ze nog zo klein was, was ze erg bang van me maar het arme ding kon niet veel doen om zich te verdedigen. Ik zag dat ze een grote wond op een van haar achterpoten had, en nam haar mee in de auto met  mijn eigen honden, snel naar de Scooby residencia waar zoals altijd Cobie haar met open armen ontving. Ze huilde veel want omdat ze nog erg klein was, was ze ook erg bang, tot Cobie haar bij Jalea plaatste, een van de moedergalgas met haar kleine jongens Peter en Max, twee schattige galgos, twee lieverds die hun nieuwe thuis nog niet gevonden hebben en waarvoor ik hoop dat ze niet hoeven op te groeien in de opvang. Jalea en haar kleintjes zorgden ervoor dat ze zich welkom en veilig voelde. Later kwam Cobie erachter dat het achterpootje, waar de wond zat gebroken was. Zo ontzettend zielig, zo klein en dan al de ervaring hebben om achtergelaten te worden en zoveel pijn te moeten doorstaan.  Zou ze soms weggedaan zijn omdat ze haar poot gebroken had, en dus geen nut meer had?
Ik vraag jullie hulp voor de kosten van de dierenarts die deze kleine nodig gaat hebben. Over het hele jaar heeft Scooby alle galgos opgenomen die ik gevonden heb en dat zijn er niet weinig.. en ik weet dat ze hulp nodig hebben om voor zoveel dieren te kunnen zorgen.
Luz