8/14/2012

Zak met botten...

Nee, nee en nog eens nee, ik ga hem echt geen zak met botten noemen hoewel het arme beestje wel extreem mager is, maar ik zit hier al een tijd te denken hoe we hem moeten noemen en het enige wat in me opkomt is Sebastian, dus als jullie niet met iets beters komen, dan gaat het Sebastian worden. En dan hoor ik jullie denken, wat  is dat dan verdorie met die Sebastian, hoewel, dat denk ik niet want jullie zijn een stuk beter opgevoerd dan ik, en ik werk tenslotte nog op een school ook, maar je zult wel denken wat is er dan met Sebastian , en misschien ook niet, misschien wil je het wel helemaal niet weten wie Sebastian is. Ergens denk ik dat niet dus.. tadaaa... hierbij presenteer ik jullie: Sebastian! 


Sebastian is een prachtige kleine zwarte galgo reu met wat witte strepen die zorgen dat hij er absoluut schattig en speciaal uitziet. En het is niet alleen dat, hij heeft ook nog eens een goed karakter en is aanbiddelijk. Sabine en ik hebben hem opgehaald uit Moriscos, een klein dorpje in Salamanca, waar we heen gingen met de auto die door LSF gedoneerd was, en nu eindelijk legaal is, en onze vrienden van LSF mogen trots zijn op hun auto die dit keer voor zijn eerste echte reddingsactie gebruikt werd en dat was dus niet minder dan de redding van Sebastian!  Maar affijn, weer terug naar het onderwerp anders begint Conny te klagen dat ik klink als een politicus, dat ik een hoop vertel maar weinig zeg, en Conny is een van onze uitstekende vertalers, dank je wel!
In ieder geval, het arme beest was daar in Moriscos, en leek wel op een zak met botten, die een hele tijd zonder voedsel was geweest en met wonden aan de poten omdat hij al zo lang aan het zwerven was. Op de terugweg in de auto moest Sabine hem steeds aanhalen omdat het de enige manier was om ‘m rustig te krijgen, zodat ik in ieder geval de kans kreeg om te rijden.


Toen we in Medina aankwamen en hem onderzochten bleek dat hij geen chip had en om eerlijk te zijn, als we zo’n prachtige hond als Sebastian vinden hoop ik juist dat ze geen chip hebben anders moeten we hem terugbrengen naar misschien weer zo’n jager waar hij een slechter leven zou hebben dan hij bij ons kan krijgen. Dus, dit is Sebastian, hij is nu nog bij ons maar spoedig bij jou thuis!
Groeten
Fermin