8/26/2012

De Renaissance Fair, een ongelooflijk succes

Gedurende 3 dagen hebben we in Medina del Camp gestaan, met onze stand op de Calle Padilla. We moesten ons opsplitsen want er was deze Renaissance Fair in Medina  en een middeleeuwse markt in Cuellar, dus we moesten een tweede verkoopteam bij elkaar krijgen, bestaande uit een aantal vrijwilligers maar zonder Carolina, onze officiĆ«le sales, en uiteindelijk kon ik er niet onderuit om het grootste gedeelte van de tijd daar te zijn, en dat is eerlijk gezegd niet een van mijn meest favoriete dingen.
Het was ontzettend warm maar een ongelooflijk succes, en dan heb ik het over de fair maar ook door de duizenden mensen die langs de stand van Scooby kwamen (ik overdrijf wel maar echt maar een klein beetje!). We hadden 3 galgos daar waaronder Sara en twee reutjes die geweldig waren. Alle kinderen wilden ze aanraken, ze zijn in die paar dagen meer aangehaald dan in hun hele leven tot nu toe, ze werden geaaid, omhelsd, ze kregen kusjes en sommige gingen zelfs onder ze liggen, er werden duizenden foto’s van ze gemaakt en eentje kwam zelfs bij ze slapen, bij wijze van spreken dan. We hadden natuurlijk onze verkoopitems en we hadden ook een paar van onze jonkies meegenomen, kittens zowel als puppies, en ik heb wel duizend keer het verhaal verteld over wat Scooby doet en hoe goed deze galgo’s zijn als huisdier. En omdat de hitte af en toe ondraaglijk was, heb ik deze dagen doorstaan met koude biertjes en mojito’s, wat me aan de ene kant wat gezelliger en losser maakte zodat ik meer kletste, maar wat er ook voor zorgde dat mijn “buikje” weer een paar centimeter gegroeid is, maar ach, je kunt niet alles hebben!
Een paar jaar geleden vroeg een Amerikaanse vriendin genaamd Pat me: Fermin denk je dat het lot van de galgos ooit zal veranderen in Spanje?   Nu kan ik zeggen ja, dat de dingen die ik deze dagen heb gezien in Medina me doen geloven dat het mogelijk is, dat het enkel een kwestie is van tijd en moeite,  dat er altijd idioten zullen blijven rondlopen, maar dat Spanje zeker aan het veranderen is.


Een van de andere dingen van deze fair die ik wil benadrukken is dat er meer mensen dan ooit in Medina waren, het was goedkoop en het was niet nodig hier dieren voor te misbruiken. Er waren geen activiteiten met stieren zoals het rennen door de straten of iets wat er op leek, wat voor mij onweerlegbaar bewijs is dat wanneer men een beetje z’n verstand gebruikt, de dingen goed zullen komen, er komen mensen naar het dorp en je hoeft er geen dieren voor te misbruiken. Misschien een goed advies voor alle burgemeesters die nog steeds het argument gebruiken dat zonder stieren er geen mensen naar het dorp komen, dat is dus echt niet waar.
Groeten
Fermin