8/24/2012

Bureaucratie

Dit wordt maar een korte update want ik wil natuurlijk niet dat jullie het lezen zat worden, maar een tijdje terug vertelde ik over de groene auto die we gekregen hadden en de problemen die we hadden met de Spaanse regelgeving.  Dit keer wil ik jullie over een ander bureaucratisch probleem vertellen, in de hoop dat iemand dit leest en ons zou kunnen helpen zodat we niet steeds geld blijven weggooien.
Dit heeft te maken met de identificatie van de dieren en sinds er nieuwe regelgeving is, moeten we, voor we ze kunnen inenten tegen hondsdolheid, de honden identificeren en registreren in de Siacyl database en hier zit het probleem want voor we vervoer kunnen regelen voor onze honden in Europa, moeten we ze in dit systeem registreren en dan 1 a 2 weken later weer uitschrijven want dan gaan ze naar een ander land, en als de identificatie tags dan arriveren zijn de honden hier allang niet meer.  En op deze manier gooien we gemiddeld 7 euro per hond weg, en als je dat vermenigvuldigt met het aantal tags die je op de foto ziet, dan komt het op een behoorlijk bedrag dat we gewoon kwijt zijn, alleen maar vanwege de regelgeving.  Als we dit zouden kunnen besparen denk ik dat we zomaar 25000 kilo voer extra zouden kunnen kopen.
Dus, als iemand van jullie een goed idee heeft om dit te voorkomen, laat me dit dan weten want iedere keer als er een envelop met identificatie tags binnen komt, dan breekt mijn hart als ik denk hoeveel zakken voer we daar van hadden kunnen kopen.
Groeten
Fermin