4/07/2013

Wat houdt mijn werk in?




Hallo, mij naam is Rebeca en ik ben de laatste toevoeging aan het Scooby Medina team. Onze president en chef Fermin, vroeg me wat te vertellen over waar mijn werk bij de opvang uit bestond en daar ga ik hierbij dan maar een poging toe wagen. Ik hoop dat ik jullie niet zal vervelen want ik praat makkelijk over ons werk en de verdiensten van anderen en wat er allemaal hier gebeurt dan over mezelf of mijn werk. Dat gezegd hebbende begin ik maar.
Mijn start bij Scooby was in december en ik was heel erg verrast door het aantal mensen dat voor en met Scooby samenwerkt, maar ik was ook zeer verrast over hoe weinig er bekend was, zeker in Medina en omgeving, over het werk en de ontwikkelingen bij Scooby, dus een van mijn prioriteiten is dus het promoten en het bekend maken van wat we hier doen, en natuurlijk alle activiteiten publiceren in de media, een fundamenteel instrument in het werk van de bevordering van de bekendheid en reclame voor de opvang.


Een van de andere prioriteiten van mijn werk is het afhandelen van de officiële aangiftes en klachten over de verwaarlozing en mishandeling van dieren of elke andere situatie waar het nodig is om aangifte te doen. Na een periode van ongeveer een mand, als we geen antwoord hebben ontvangen van de betreffende instantie, gaan we nabellen over de klacht en schakelen we waar nodig de juiste autoriteiten in zodat die het proces wat makkelijker kunnen maken binnen hun mogelijkheden.
De opvang kan rekenen op een buitengewoon potentieel aan mogelijkheden om diverse activiteiten op het gebied van educatie en voorlichting te ontwikkelen en daarom zijn we op dit moment bezig met projecten voor families en scholen, om hen naar onze locatie te trekken om hen zo uit de eerste hand uit te kunnen leggen wat het is dat we hier doen en dat, helaas, we soms dieren tegenkomen in een zeer slechte conditie, maar dat door het werk van onze vrijwilligers, werkers en adoptanten, ze kunnen herstellen met een mogelijkheid op een beter leven dat ze anders nooit hadden kunnen hebben. Dat is een van de meest lonende onderdelen van deze baan. En wat zeker is, als alles goed gaat, is dat we vanaf april onze deuren gaan openen en nieuwe activiteiten gaan organiseren voor de allerkleinsten, die ik ga coördineren samen met de collega’s en de vrijwilligers.


In een paar weken zal de webpagina van Scooby een vernieuwde webwinkel hebben, met nieuwe producten en een nieuw dynamisch uiterlijk, om onze bezoekers te wijzen op het feit dat zij Scooby kunnen steunen door middel van hun aankopen. Zoals jullie weten hebben we beperkte middelen dus elke hulp is meegenomen.
Overeenkomsten bereiken met instituten en organisaties/verenigingen is een andere tak van wat we de laatste weken hebben ingezet, met het doel om tot werkbare afspraken te komen die de ontwikkeling van Scooby en haar inwoners profijt brengen. Tot nu toe hebben we al contact gehad met de Afdeling Jeugdzaken, het Bureau van Toerisme van de gemeente Medina del Campo, met het bestuur van Castilla y Leon en met de Nationale Federatie van Galgos.
Dit is dus een kleine opsomming van enkele punten in mijn werk, ik weet zeker dat ik er wat vergeten ben waarvoor excuus, en als jullie ook maar iets bedenken wat ik zou kunnen doen wat in het voordeel is van Scooby, laat me dat gerust weten.  Een groet en een bedankje aan iedereen en vooral aan mijn collega’s die zorgen dat mijn werk een stuk makkelijker is.