4/22/2013

Rennen voor Scooby



“Nog twee minuten tot de start!” zegt een stem door de speakers en het tromgeroffel begint. Ik was al nerveus, maar zorgt dat de adrenaline nog sneller door mijn lijf gaat stromen! Een wave gaat door de mensen, van de start tot aan het einde van de straat en terug. Mijn broer en ik staan ongeveer halverwege de mensenmassa voor de start. Ik ben er helemaal klaar voor; mijn Scooby-shirt aan, een oude trainingsbroek en mijn (zo zei een vriend later) ‘retro’ hardloopschoenen die stammen uit mijn gym-tijd op de middelbare school. “Dus op welk tijdsschema gaan we lopen?” vraagt mijn broer. “Haha! Ik wil gewoon het einde halen van deze vijf kilometer loop, zonder halverwege dood te gaan!”  Ik ben pas sinds twee weken (vanuit het bijna niks) aan het trainen voor deze loop en dat viel me zwaar, dus ik wil enkel de finish halen. Voor mijzelf maar vooral voor Scooby! Velen hebben mij per kilometer gesponsord dus ik moet finishen! “Oke” antwoordt mijn broer zonder te luisteren, “we mikken op de 6 minuten per kilometer”.

PANG! de loop begint! De voorste mensen beginnen te rennen en de menigte komt langzaam in beweging. Na ongeveer een minuut ga ik ook door de start en mijn broer/coach begint mij al te coachen: “kom op!!!”  “Je kunt het!!”. De eerste twee kilometer is het druk met veel mensen die in verschillende tempo’s lopen, dus is het moeilijk om met een prettige snelheid te rennen, ik concentreer me maar op mijn ademhaling en probeer geen kinderen of oude mannen omver te lopen. Als we halverwege zijn zegt mijn coach mij dat ik het tempo iets moet gaan opvoeren, maar ik ben bang dat ik het dan niet zou halen tot de finish. Maar rond de 3,5 km. denk ik, ach waarom niet? Dus ik versnel iets. Bij de 4 km. weer iets en bij 4,3 ga ik nog ietsje sneller. En op het moment dat ik de finish in zicht krijg (nog ongeveer 300 meter te gaan) begin ik te vliegen! Ik ren zo hard als ik kan en ik haal gewoon de finish!!! En dat nog wel in 31.03 minuten! Niet slecht voor een eerste keer. En ik ben niet doodgegaan. Ik dacht het wel even vlak na de finish, maar ach, ik heb het gehaald!


En dat betekent: bijna 250,- euro opgehaald voor Scooby!! Hoe gaaf is dat! Zo kan ik Amelia nog een jaartje virtueel adopteren. Dank jullie wel, iedereen die mij gesponsord en aangemoedigd heeft!

En dikke zoen van Amelia en mijzelf.
Claire