4/29/2013

PIPA


Dit verhaal zal misschien niet een bijzonder verhaal zijn voor degene die het leest, en misschien (helaas) alleen maar het zoveelste verhaal over zwerfhonden in Spanje. Maar voor mij en mijn vriend is het niet zomaar een verhaal, maar het verhaal van PIPA (zo hebben we haar genoemd).
Een paar dagen geleden,  reden we met de auto op een secundaire weg toen de auto voor ons ineens moest remmen. Toen we zagen waarom konden we niet zomaar voorbijrijden, het was een klein hondje, een Mastin pup, en mijn vriend twijfelde geen moment, stopte de auto en pakte het op, het bood niet eens veel verzet maar was heel angstig. Zodra het in de auto was gezet,  was het arme ding zo moe dat het ging liggen en gelijk in slaap viel. En toen we thuis aankwamen wilde het alleen maar eten en slapen, wie weet hoe lang ze al over die weg aan het zwerven was.. Het is een klein vrouwtje, heel lief, en hoewel we haar maar een paar dagen kennen kwispelt ze al met haar staart als ze ons ziet.
Alleen de vraag was: en wat nu? We hadden haar mee naar huis genomen maar we wisten al dat we haar niet konden houden want we wonen in Duitsland en we mogen daar op onze flat geen huisdieren houden.. ik wilde niet naar het asiel bellen want ik was bang dat ze haar daar zouden laten inslapen.. en het zou me niet verbazen als ze doof was want ze reageert niet echt op aanmoedigingen.. En we wilden ook niet dat ze bij zomaar iemand terecht kwam want als wij haar niet konden houden wilden we wel dat ze goed terecht kwam.
Uiteindelijk heb ik contact opgenomen met Scooby en die kwamen haar ophalen, het deed pijn haar te moeten laten gaan maar we weten dat ze het bij Scooby goed heeft.
Dit is het verhaal van PIPA, een van de vele maar uniek voor hen die haar kennen. We hopen dat ze een familie vindt die haar alle liefde geeft die ze verdiend heeft.

Pipa is app. 5 months old.