10/14/2015

Wat me boos maakt 789

Het is lang geleden dat ik wat geschreven heb en Christiane vroeg me dat weer eens te doen, dus hier ben ik weer. Wat me boos maakt, en waarschijnlijk heb ik het al eerder gezegd; onze authoriteiten maken me boos, echt boos, niet alleen de politici maar ook de politie en de rechters. Het lijkt wel of niemand van hen het welzijn van de dieren serieus neemt, we hebben nu wetten die de dieren beschermen en bijvoorbeeld een dier achterlaten is nu volgens de wet verboden, maar ok.. HOE KAN HET DAN DAT WE DIEREN MET MICROCHIP REDDEN EN ER NIKS GEBEURT? We rapporteren het en naderhand gebeurt er helemaal niks, het dier moet maanden en maanden bij ons blijven, we kunnen niet eens de naam van de eigenaar wijzigen en niemand gaat achter de eigenaar aan. En zo gebeurt het met vele honden. Hoe is het mogelijk dat een rechter een zaak kan afwijzen omdat hij de eigenaar niet kon vinden terwijl we hem de complete naam en adresgegevens hebben gegeven? Dus dit zou betekenen dat als je een moordenaar bent, je alleen je adres hoeft te veranderen en dan ben je veilig. Dit kun je niet serieus menen, de rechters doen hun werk niet en dit is onwettig.
En wat denk je van de politie, alle takken van de politie, HOE KAN HET DAT EEN EZEL MET EEN KETTING VAN TWEE METER VAST ZIT TEGENOVER HET POLITIEBUREAU EN ER NIETS GEBEURT? GEEN SCHADUW, DAG EN NACHT VASTGEBONDEN EN ZO TE ZIEN ZONDER ETEN. Ik denk dat er waarschijnlijk wel wat eten of drinken komt, tenslotte is het dier nog in leven na enkele maanden.

En dan de politici, ze maken een wet, een wet die soms best moeizaam is, maar ze houden zich er niet aan. HOE IS HET IN HEMELSNAAM MOGELIJK DAT IN 2015 ER NOG ZOVEEL DIEREN ZONDER CHIP ZIJN? In onze regio bestaat de wet al zo'n 20 jaar.

Er is echt iets serieus mis. Hoe kan het dat stierenvechten, jagen of zelfs het circus subsidies krijgen voor de slechte behandeling van dieren, ergens in hun hoofd moet er iets mis zijn. En weet je wat? Ik ben al mijn respect voor deze mensen kwijt, vroeger dacht ik dat deze mensen toch wel een beetje intelligent waren omdat ze tenslotte de positie van rechter, politieman of minister hebben bereikt maar ik ben er inmiddels achter dat ze niet slimmer dan wij zijn, in de meeste gevallen zelfs een stuk minder intelligent, en uiteindelijk betalen we hun salaris met onze belastingen dus ze zouden voor ons moeten werken,  ze moeten ons belang dienen en niet omgekeerd.
Kusjes, likjes en knuffels van ons allemaal, Fermin