10/19/2015

Dierenweldoeners


Het spijt me dat ik dit moet zeggen en ik weet niet of ik iemand ermee beledig maar ik moet het even kwijt. Het schijnt dat er mensen zijn op de social media, zoals Facebook, die beter dan een ander alles weten over het welzijn van de dieren, en laat ik eens een paar dingen opsommen zoals dat omdat we geen veganisten zijn we niet beschouwd kunnen worden als dierenweldoeners en onze opvang kan geen toevluchtsplaats zijn want tussen onze dieren zitten ook vleeseters. Ze noemen zichzelf "antiespecistes" maar honden, katten en alle vleeseters worden gezien als onreine dieren. De grootste onzin die ik gelezen heb is dat Animaux en Peril, een Belgische organisatie hun opvang voor honden en katten gesloten hebben omdat ze vleeseters zijn.

Vandaag de dag zien we een heleboel organisaties die zichzelf dierenwelzijn-organisaties noemen en die hebben 12 katten en 5 honden, ik weet wel dat ieder leven telt maar het is niet hetzelfde 10 honden te redden als 1000, om 1 paard te hebben of 50 en daarna zeggen ze ook nog dat het beter is om kleine reddingsacties te doen die dan wel perfect zijn, dan grote acties en dan niet zo goed (volgens hun standaard). Het lijkt me duidelijk dat als je 10 honden per jaar opvangt dat je ze dan kunt voorzien van een gouden mandje, maar wat gebeurt er dan met de rest? Moeten die dan een spuitje krijgen of zo? Ik verkies eerlijk gezegd dat we ze redden en dan zeker zijn dat ze veilig zijn bij de opvangt dan dat ik ze door een auto overreden laat worden. En daarom gaan we achter  de contracten aan met de steden en de provincies, we doen liever het werk zelf dan dat er een dodingsstation komt.

En dan al deze jongen vrouwen op Facebook die normaliter niets doen voor de dieren en alleen maar kritiek leveren op de rest. Als we een transport doen, doen we het niet goed, als we honden naar het buitenland sturen doen we dat omdat we grote zaken doen met de labatoria of met voedingsfabrieken! Maar het ergste is dat er mensen zijn die hen geloven. Er is al een paar keer aangifte tegen ons gedaan, steeds door deze dierenweldoeners, mensen die niet in staat zijn om het zelf te doen en als Scooby het dan voor hen doet, zijn ze weer boos op ons daarvoor.

En als laatste, voor nu, wat denk je van die mensen die een foto nemen en die totaal uit zijn verband halen, alleen maar om kritiek te kunnen leveren. Ik herinner me een foto van onze honden dichtbij de deur en iemand begon een campagne tegen ons omdat men zei dat we de honden als sardientjes opsloten.  In ieder geval, dit is dierenwelzijn.. niet meer en niet minder.  Kusjes, likjes en knuffels, Fermin