2/18/2015

2014 Deel 3

 Het vervoeren van onze dieren naar het buitenland: dit jaar hebben we de frequentie van de dierentransporten verhoogd, in sommige maanden deden we soms zelfs 2 of 3 transporten, maar dit is nog altijd niet  genoeg. De routine is altijd hetzelfde: we vertrekken hier op een vrijdag rond 16u/17u in de avond, dan beginnen we met het inladen van de honden en de laatste bestemming is dan zo'n 20 uur later, in Holland of in Italie. Daarna even rusten en wat eten en vele uren slapen. En op zondagochtend begint dan de terugreis, aangezien ik op maandagochtend weer op school moet zijn voor mijn werk, 4000 km in twee en een halve dag. Een zeer vermoeiend traject, maar het is ook ontzettend dankbaar werk om al die dieren met hun nieuwe familie te kunnen verenigen. Want dit is het uiteindelijke doel van ons werk, om al deze dieren te kunnen herplaatsen. Nog even ter aanvulling: het voorbereidende werk voor zo'n transport, is ook een enorme inspanning: de castraties, de bloedtesten, de paspoorten, opsporings papieren, etc..etc.. Dit zorgt ervoor dat de inspanning behoorlijk intensief is voor het kantoorpersoneel, zo vlak voor een dierentransport en eigenlijk zitten we altijd tegen een volgend transport aan.

Dit jaar zijn we ook bezig geweest met de renovatie van een deel van onze opvang. We hebben nu een nieuwe berging voor de dekens, het hospitaal voor de honden en katten, een nieuwe kamer voor het laboratorium voor de bloedtesten en natuurlijk het  gebed zonder eind: en dat is dat we alles moeten repareren wat onze dieren kapot hebben gemaakt en geloof me, dat is heel wat.

Pas als ik de definitieve resultaten heb, kan ik jullie met zekerheid zeggen dat dit de voornaamste punten uit 2014 zijn en geloof me, dit is echt niet alles, ik vergeet altijd wel wat.

Kusjes, likjes en knuffels van ons allemaal. Galgo's ter adoptie, alle andere honden en katten zijn ook beschikbaar voor adoptie en natuurlijk al onze dieren van de opvang, aaahhh, en vergeet niet te doneren, liefst vandaag nog, want zonder jullie hulp is er werkelijk niets mogelijk....       Fermin.

Een van onze dieren adopteren:  http://www.scoobymedina.org/nl/adoption/index.html