2/11/2015

2014 Deel 2

·                 Andere reddinsacties zoals in geval van Bullas en Mula, daarvan zal ik jullie van de huidige situatie op de hoogte brengen, maar laat ik jullie eraan herinneren, dat deze twee gevallen waarschijnlijk de grootste reddingsacties zijn geweest die ooit uitgevoerd zijn in Spanje. Vanuit Bullas hebben we meer dan 200 dieren gered, waaronder honden; Galgo's en met name Podenco's, paarden, 1 varken, geiten, schapen, kippen, hanen, fretten en nog wat andere dieren. Vanuit Mula hebben we zelfs in één keer 24 paarden gered. Ik ben er zeker van dat een dergelijke reddingsactie nog niet eerder uitgevoerd is in Spanje en ik durf te wedden dat er ook maar weinig vergelijkbare gevallen zijn in heel Europa.

·                                 Berichtgeving, eveneens over Bullas en Mula, in geval van Bullas is het de eerste keer geweest in Spanje dat een rechter de eigenaar heeft verboden om dieren te houden in het kader van een rechterlijk bevel. In geval van Mula, was het een hele moeilijke zaak, daar de eigenaar een advocaat is en hij altijd zitting neemt in de rechtszaal en zodoende een lastige partij vormt. Deze zaken zijn voor het gerecht gekomen dankzij de inspanning van Raquel, de advocaat in Murcia. Hier hebben we melding gemaakt van verschillende mensen die hun honden hebben achtergelaten en er zijn diverse boetes uitgeschreven oplopend tot 1500 euro,  en dat is zeker niet slecht. In dit gebied zijn we ook pioniers geweest voor wat betreft het dierenwelzijn in Spanje.

·                                 We bleven ook onze zaken voortzetten in Valladolid, de residentie, Zamora, op beide plaatsen De Poerrera en onze opvang in Valcabado, we gingen door met het redden van alle zwerfhonden uit Zamora, Salamanca, Cuellar en Medina del Campo en natuurlijk de laatste, maar ook de aller belangrijkste plek: ons vlaggenschip: de opvang in Medina, onze opvang is gegroeid dankzij mijn familie. Ze hebben ons toegestaan om 140.000 vierkante meter land toe te voegen aan de opvang voor de paarden en de schapen. Plus 3000 vierkante meter aan warenhuizen en omheinde stukken land. Zodoende is de opvang nu om en nabij 400.000 vierkante meters, geheel gewijd aan Dieren Welzijn. Bovendien heeft mijn familie ons ook toegestaan om nog eens 80.000 vierkante meter te gebruiken om alfalfa te planten voor onze paarden, schapen etc..etc..  Trouwens, ik kan me nog herinneren, toen we ons land kochten, dat mensen opmerkten dat we het land zo dicht bij mijn familieland kochten, zodat ik er van kon profiteren, ik persoonlijk dus, maar uiteindelijk is het andersom gebleken: Scooby heeft er buitengewoon van geprofiteerd door zo dicht bij mijn familieboerderij gesitueerd te zijn.

Kusjes, likjes en knuffels van ons allemaal. Galgo's ter adoptie, alle andere honden en katten zijn ook beschikbaar voor adoptie en natuurlijk al onze dieren van de opvang, aaahhh, en vergeet niet te doneren, liefst vandaag nog, want zonder jullie hulp is er werkelijk niets mogelijk....       Fermin.

Een van onze dieren adopteren:  http://www.scoobymedina.org/nl/adoption/index.html