12/31/2012

Wat is er gebeurd in 2012



Ik weet het, ik weet het, Christiane heeft al bijna een paniekaanval, en ze heeft het me lang genoeg van te voren verteld: Fermin, je moet je eindejaars update nog schrijven! En ik maar zeggen dat het beter ging als ik vakantie had, maar ja, idioot als ik ben, nu heb ik vakantie en kan ik m’n mail niet openen. Ik ben ook bijna bang om m’n mail te openen en als dat nu al zo is, wat wordt het dan als ik straks terug aan het werk moet? In ieder geval, ik weet dat ik jullie vorig jaar al bedankt heb en dat ga ik niet nog een keer doen, niet dat jullie het niet verdienen want dat doen jullie en nog veel meer, maar ik wil mezelf niet herhalen, jullie weten al dat jullie in m’n hart zitten, wat zou Scooby zijn zonder jullie, dus hierbij een hele dikke kus en een omhelzing, en als ik zo doorga word ik een beetje week en melancholisch, hoewel dat ook normaal is in deze tijd van het jaar.
Alle gekheid op een stokje, ik ga jullie vertellen over alle dingen die we dit jaar zijn begonnen en het volgende jaar mee doorgaan dankzij jullie steun. Voor wat betreft de opvang zelf zijn er al enorme verbeteringen gerealiseerd voor zowel de honden als de andere dieren, we hebben nog een paar maanden nodig om het af te maken en klaar te maken voor openstelling voor het publiek en om bezoeken van scholen te organiseren en zo  Scooby te kunnen laten zien voor wat het is: een veilige haven voor alle dieren die hier zijn, en ik geloof niet dat er veel zijn zoals wij. We zijn niet het meest luxueuze onderkomen maar ik kan wel zeggen dat alle dieren hier gelukkig zijn, en we willen schoolkinderen aantrekken om hen te laten zien dat de opvang van dieren tijdloos en leeftijdsloos is.
We zijn begonnen met de verwarming en met het opknappen van de hele omheining, die de honden weer gesloopt hebben, we zijn bijna klaar met de kooien van 7-3 en beginnen met de renovatie van patio’s 3A, B C en D waar we ook een gang maken zodat als we honden moeten verplaatsen ze niet worden lastiggevallen door de andere.
Daarnaast hebben we dit jaar Rebeca aan ons team toegevoegd die verantwoordelijk is de promotie van Scooby , dat we bekend worden in alle media en dat al onze dieren worden gepubliceerd zodat ze zo snel mogelijk een thuis kunnen vinden. Ik weet zeker dat jullie volgend jaar een hoop van en over haar  gaan horen , ze is namelijk ook verantwoordelijk voor het opstellen van officiĆ«le aangiftes en klachten over dierenmishandeling, en wat nog belangrijker is, het opvolgen van deze aangiftes en klachten zodat ze niet in een stoffig laatje blijven liggen en men nog denkt dat er niks aan de hand is.
Als laatste het project wat voor mij het meest ambitieus is, we hebben contact opgenomen met jachtverenigingen en galgo-verenigingen om te kijken of we een gezamenlijk  project kunnen opstarten waarbij aan het eind van het jachtseizoen de galgos en de andere jachthonden kunnen worden afgeleverd, waarbij de eigenaren verantwoordelijk zijn om ze naar de opvang te brengen en tegen een kleine vergoeding voor het overzetten van de eigendomspapieren etc. etc.. dat ze niet naderhand kunnen zeggen dat we niet met ze willen samenwerken.
In totaal dus dat dit jaar, zoals alle jaren, vol zat met activiteiten  waar ik jullie meer over zal vertellen in de komende tijd, en zoals ik al zei, dit was dankzij jullie adoptanten, dankzij jullie partners, dankzij jullie vrijwilligers, dankzij jullie werklui en dankzij jullie mensen die ons financieel steunen, dankzij jullie organisaties die jullie honden bij ons brachten. Dank je wel en nu door met 2013 dat ons weer nieuwe problemen gaat geven maar ook nieuwe energie om die het hoofd te bieden. Een dikke kus en een omhelzing.
Fermin