12/12/2012

HEER HUGO, EEN WERKLOZE RIDDER




Mijn naam is Hugo en helaas heb ik nog geen achternaam want ik wacht nog op adoptie. Je kunt me Heer Hugo noemen want ik ben een echte heer, ik woon in een dierenopvang dat een all-inclusive service verleent, ik heb een kamer met het beste uitzicht, dagelijkse roomservice en een hoop extra’s, ik krijg mijn wandelingetjes een paar keer per week, en wordt gekapt en verzorgd met daarna mijn favoriete extraatje: eerst de bek, dan de oortjes en als ik dan echt denk dat het helemaal niet meer op kan ga ik liggen en krijg ik een lekkere aai over m’n buik en een volledige massage.
Ik heb hier een heel relaxed leven maar ik ben hier al veel te lang en denk steeds vaker aan vertrekken om andere plekken te leren kennen, te reizen, andere gezichten te zien en andere dingen te doen. Vooral ook om wat meer beweging te krijgen want dit relaxte leventje heeft ook z’n nadelen en de laatste jaren ben ik wat dikker geworden, maar met een beetje extra wandelen, spelletjes en een dieet met minder calorieën is dat zo verholpen. Ik hoorde pas geleden een opmerking over twee meisjes hier in de opvang, dat ze op een tonnetje leken en dat vond ik niet zo leuk. Het is misschien niet zo netjes om dit over jezelf te zeggen maar ik vind dat ik best een knappe jongen ben, een hele knappe jongen zelfs en ik zorg altijd goed voor mijn lijf en vacht, dus ik zou het niet leuk vinden als ze mij tonnetje rond zouden noemen, maar ja, wat kun je doen in deze situatie.  Nu ik zonder werk zit kan ik veel tijd besteden, je kunt wel lachen maar ik ben een echte ridder, een veroveraar, ik heb veel honden gek gemaakt en er heel wat veroverd maar ze zijn nu allemaal op de hoogte van mijn trucs en het wordt een beetje saai, dus ik zou wel graag naar buiten willen om andere vrouwtjes te imponeren met mijn charmes. Vroeger was ik een van de besten op mijn gebied, het kostte me niet veel moeite om een dame in katzwijn te laten vallen, een paar woorden, een blik, een aanraking.. oh wat een mooie herinneringen!
Ik benaderde ze rustig en sprak ze aan: “Hallo daar mooierd, ik heb je hier nog niet in de buurt gezien, wil je een stukje met me wandelen?  Mijn naam is Hugo en ik woon hier in de buurt, en ik heb een zwak voor een mooie dame als jij, met die prachtige vacht en die manier van lopen die me helemaal gek maakt, ik zou je graag willen leren kennen, als je wilt kunnen we wat tijd samen doorbrengen vanavond, kunnen we gaan wandelen of liggen in het gras in het licht van de sterren, laat me je beter leren kennen, je zult er geen spijt van krijgen,”   en dan fluisterde ik in hun oor “je zult de rest van mijn leven op me wachten” en ze dan voorzichtig over het been aaien zodat ze over hun hele lijf beefden, ze voorzichtig aanrakend tot ze van oor tot oor glimlachten en van mij zouden zijn voor de rest van de avond en nacht, genietend van mijn hondencharme. In mijn buurt had ik een reputatie van veroveraar en alle andere mannetjes waren jaloers op me maar ze waren nooit zo knap, succesvol of professioneel als ik.


Ik ben al een aantal jaar werkeloos en ik zou graag weer in beweging komen maar dan zal ik hier uit de opvang weg moeten. Laat er alsjeblieft iemand voor me komen en me meenemen, geef me de kans om te laten zien wat ik waard ben want ik ben een prachtige hond en als je met mij gaat wandelen zullen er mensen op je af komen die je complimenteren met hoe mooi ik ben, zodat je trots op mij zult zijn want iedereen zal vragen: jeetje wat een mooie hond, hoe heet hij?  Dat zullen ze zeggen, echt waar.
Ik moet nu terug naar mijn werk maar ik hoop dat wanneer je me wilt leren kennen, je de mogelijkheid aangrijpt om de Scooby opvang te bezoeken op Poligono los Llanos in Zamora, ik zal jullie graag ontvangen. Vraag maar naar Heer Hugo, we kunnen praten en ik weet zeker dat we, met een beetje geven en nemen van beide kanten tot een oplossing kunnen komen. Ik beloof bij deze dat ik een goede hond zal zijn, opgevoed, lief, schoon en sociaal zoals elke zichzelf respecterende ridder, ik zal mijn huis en haard, en natuurlijk mijn baas indien nodig met mijn leven verdedigen, zal altijd bij je blijven, in goede en kwade tijden, zo min mogelijk troep maken en alleen blaffen indien strikt noodzakelijk.  Ik zal dankbaar zijn voor de zorg, jullie blij begroeten als je thuis komt na een lange dag werken, je ruimte respecteren en je spullen en altijd bereid zijn te gehoorzamen, en boven alles beloof ik je meest trouwe vriend te zijn tot het eind van mijn leven.  Daarvoor in ruil is alles wat ik vraag van de persoon die me zal adopteren dat ik de zorg krijg om een nobel leven te lijden, dat ik mijn loopbaan kan voortzetten en dat wij beiden overeenkomen dat we elkaar nooit en te nimmer in de steek zullen laten.
Nu hoop ik alleen dat er iemand is die besluit dat hij of zij me nodig heeft in dit leven, wacht niet te lang met die beslissing want dit is een unieke kans, een kans die maar eens in je leven voorbij komt, en ik zal op je wachten.