12/19/2012

Een willekeurige zondag




Ik wil jullie wat vertellen en hoewel ik besef dat het niet echt veel met Scooby te maken heeft, wil ik het toch even met je delen, voor als jullie hetzelfde meemaken.  Op een dag als vandaag sta ik op en terwijl ik wakker probeer te worden maak ik mijn koffie met sojamelk klaar en de dagelijkse kop groene thee. En terwijl ik die klaar sta te maken kijk ik uit het raam en zie, of liever ik hoor ze, al die kleine vogeltjes die hier komen eten, maar in de winter is er op het platteland ook niet veel te eten te vinden dus als je kunt help deze kleine vogeltjes want met al de vervuiling nemen ze in aantallen ook flink af en een wereld zonder vogels zou erg triest zijn.


Daarna stop ik een paar snoepjes in m’n zak en ga naar een paar patio’s om een aantal honden eten te geven, meestal de meest zielige, en vandaag ga ik naar de oudjes want er zijn een paar nieuwe bij en ik wil even zien hoe het met ze gaat. Ze bijten een beetje op m’n vingers maar het is prachtig om te zien hoe ze in de rij staan voor hun snoepje.
Daarna ga ik richting de ingang en blijf even staan kijken bij de galgos die net uit Cuenca zijn gekomen, de zon komt door en ze liggen allemaal languit in de zon en ik zeg tegen Melissa dat het precies is wat ik zo leuk vind aan Scooby, dat de dieren in alle vrijheid kunnen genieten, een vrijheid die ze tot nu nog nooit hebben gehad.
En daarna besteed ik tijd aan de honden die bij mij wonen, Tino, Coria en Laura zien er prachtig uit in hun jasjes en we maken een wandeling door de Scooby boerderij, waar de honden kunnen rennen en zich prima vermaken, vooral Tino die de hele tijd loopt te blaffen tegen de schapen en de geiten en die arme beesten zetten het op een rennen, dus ik roep weer tegen hem dat hij ze met rust moet laten. Dan komen we bij de ezels en Tino blaft tegen hen om ze uit te dagen zodat ze achter hem aan komen, en beide partijen hebben het prima naar hun zin. Er zit alleen een nadeel aan deze wandelingen; ik heb geen idee waarom ze het doen maar ze vinden het schijnbaar heerlijk om de ezelpoep op te eten en hoewel ik het ze verbied, ze krijgen het toch steeds voor elkaar. Ik snap er niks van want ze krijgen toch al het eten dat ze willen.


Ik zal niet ontkennen dat alles tot nu toe klinkt  als een paradijsje voor een dierenliefhebber en ik weet zeker dat jullie zo met me zouden willen ruilen maar het grote probleem begint pas ‘s avonds als mijn honden binnenkomen om te slapen. Dan begint de chemische oorlogvoering en ik weet niet of het aan de ezelpoep ligt maar in de maag van een hond wordt dat een een soort massa vernietigingswapen, want de scheten van mijn beesten zijn al onverdraaglijk maar in combinatie met de ezelpoep, en dan vooral bij Coria die ze nogal eens laat “vliegen” zijn deze winden helemaal niet te harden.
Geloof me, 4 winden van Coria zijn in staat een heel leger te vernietigen, en het is maar goed dat de US Army er nog niets van weet anders zouden ze haar van me afnemen en meenemen naar Afghanistan, ik denk dat de Taliban zich in 15 minuten overgeeft! Maar ja, wat doe je eraan, het leven kan niet altijd perfect zijn!
Groeten en tot snel, Fermin