9/02/2012

Elena en haar prachtige baby’s

Na een lange tijd nadenken kwam ik op het idee van de naam Elena, met of zonder H maakt niet zoveel uit,  Helena of Elena, hoewel Helena wat klassieker is. In ieder geval dit is het vreselijke verhaal van een Elena, een pitbull kruising, een hond die al het grootste deel van haar leven zwerft, ze is waarschijnlijk niet op straat geboren maar leeft daar wel al heel lang. We werden zo’n 6 maanden geleden op de hoogte gebracht van haar bestaan, dat ze op straat leefde en een nest geworpen had, dus wij gingen op pad om te kijken of we haar konden vangen maar het enige wat lukte was dat we een van haar puppies konden pakken, die we Yala genoemd hebben en die inmiddels geadopteerd is, Elena kregen we niet te pakken. Zo’n zes maanden later kregen we een telefoontje dat ze weer was gesignaleerd en dit keer met 5 puppies, ze is niet zo slim deze Elena, maar ja ze zal wel zin hebben gehad en was nog niet zo goed op de hoogte van veilige seks. Dus het geval is dat ze nu hier bij ons is, eerlijk gezegd is ze wel een beetje lelijk, waarom zouden we tegen jullie liegen, ze heeft haast geen tanden meer in haar bek, haar tieten hangen tot op de grond, mager, maar desondanks is ze zonder twijfel een monument voor alle moeders, zorgend voor haar kleintjes zoals een goede moeder betaamd, en als je met kwade bedoelingen in de buurt komt gromt ze naar je. Ze zal niet direct bijten maar ze beschermt ze goed, en de puppies zijn lekker mollig, terwijl haar energie haar verlaat in de melk die ze hen geeft.  Ik ben me ervan bewust dat het bijna onmogelijk is dat iemand haar adopteert en dat ze waarschijnlijk zal sterven in de opvang, maar ik wilde niet dat ze een van de vele honden was, anoniem, zodat op z’n minst jullie nu haar geschiedenis kennen, haar geschiedenis als zwerfhond die meerdere nesten in de wereld bracht van zwerfhonden, alleen maar omdat een dag een beest die vond dat hij zelf wel beschikte over verstand, besloot dat hij haar niet langer wilde.


In elk geval Elena, wil ik dat je weet dat ik al het mogelijke ga doen om te zorgen dat je je laatste jaren kunt doorbrengen in een thuis, zonder nog meer puppies.  Ik wilde je ook nog even vertellen dat we haar met haar puppies hebben geplaatst in de “tortuguera”ofwel het puppyhuis 2 en daar is een bad waar zij wel in kan en de puppies niet, en soms gaat ze daar in liggen, gewoon om uit te rusten van haar kinderen. Begrijpelijk en ik denk dat alle moeders dat kunnen begrijpen, dat arme beest wordt ook wel eens moe van steeds die kinderen die maar aan de borst willen. En de eeuwige vraag blijft waar het huis is waar Elena en haar kindjes terecht kunnen, misschien wel het jouwe? Probeer het eens, ik weet dat je het kunt. Een stevige omhelzing en ik weet dat ik een beetje lastig ben met dit soort nieuws maar ik denk werkelijk dat zij een eigen plekje in je hart verdienen.
Tot ziens,
Fermin