11/25/2015

In mezelf praten



Ik werk nu al zo’n 30 jaar in dierenwelzijn en wat is er veranderd gedurende al die jaren? Een paar dingen, maar niet zoveel, we redden nog steeds honden en katten, we zijn aan het einde van ons latijn, alleen maar omdat er nog steeds zoveel mensen zijn die denken dat we dit voor de lol doen. Maar beste lieve mensen, soms denk ik dat we helemaal de verkeerde strategie hanteren, we moeten ophouden het vuile werk op te knappen voor politici, jagers en allerlei stomme mensen en we moeten het probleem aanpakken bij de wortel. En dat laatste is makkelijk te herkennen, de overpopulatie van honden en katten, zolang we niet in staat zijn om die wortel aan te pakken, zal de mishandeling continueren. Tegenwoordig zijn er veel mensen betrokken bij dierenwelzijn en ik zie eigenlijk geen wezenlijke verandering, ik word dan erg kwaad als ik zie dat deze dingen nog steeds voorkomen, niemand schenkt aandacht aan het echte probleem. We verwijderen de zwerfdieren uit het straatbeeld van het gewone publiek, dus dan zien zij het probleem niet meer. Echter wij zien het nog wel, iedere dag weer, meer en meer honden en meer en meer katten en we rennen onze benen uit het lijf om ze te redden. Maar hoelang nog? Kusjes, likjes en knuffels van ons allemaal. Fermin.