11/04/2015

Bullas, wat moeten we doen?


Mijn vriendin Marina en ik waren iets aan het drinken en haden ons favoriete gespreksonderwerp “dieren in nood”. Bullas is een dorp van ongeveer 10.000 inwoners in de regio van Murcia en degenen die ons volgen kennen het dorp goed want we hebben daar een aantal reddingsacties gehad. In ieder geval is het verhaal dat ze me vertelde dat er in dat dorp meer dan 100 zwerfhonden waren, het leek mij onmogelijk zo veel, 100 stuks, maar Marina stuurt me de laatste tijd foto’s op en ik was zeer verbaasd, ik had nooit kunnen denken dat in Spanje in 2015 dit nog mogelijk was. En nu de vraag: wat gaan we er aan doen. Scooby kan ze niet allemaal helpen zonder jullie. Normaal gesproken doen we het andersom, dan redden we ze eerst en vragen jullie erna om jullie hulp, maar in dit geval geldt dat als we geen hulp krijgen we niet al deze dieren kunnen redden. Dus vertel ons wat we moeten doen, zonder jullie kunnen we het niet. Kusjes, likjes en knuffels van ons allemaal, Fermin