9/28/2014

Mula : 39 uitgemergelde paarden



Alweer Murcia, alweer Raquel de advocaat, ik zou naar Holland gaan met een transport met honden en ze vertelde me dat er 39 paarden waren in een zeer slechte conditie, en weer kon ik geen nee zeggen, dus we zijn weer betrokken geraakt bij 38 paarden – eentje is verdwenen, we vermoeden dat hij dood is, dus ik besloot er naartoe te gaan. Ik had nog wat vakantiedagen over  dus ik ging naar Murcia, rond dezelfde tijd zou ik ook naar Juan Fran en de schapen en geiten van Bullas gaan en ik wilde de paarden met eigen ogen zien. Ik sprak af met Raquel en ging naar de rechtbank om al het papierwerk te tekenen, daarna gingen we naar de plek toe en ik was absoluut geschokt door wat ik daar aantrof. Stel je de situatie eens voor, een prachtige plek, ze hebben daar een hotel voor mensen en de stallen waren echt ongelofelijk mooi, de plek zelf was fantastisch maar toen ik de paarden zag, echt ongelofelijk, de meesten waren echt vel over been, er liepen veulens die meer uitzagen als kleine geiten dan paarden, sommige merries waren echt mager en twee of drie waren in redelijk goede conditie.
Er zijn een aantal overeenkomsten met de Bullas zaak en die geven me echt het idee dat er iets fundamenteel aan het misgaan is met de Spaanse autoriteiten en dierenwelzijn.
  • Beide zaken waren al eerder gerapporteerd.
  • Beide plekken zijn illegaal opgezet en iedereen was daarvan op de hoogte.
  • Niemand had er ook maar iets aan gedaan totdat wij arriveerden.
Dus als jullie het mij vragen hebben diverse autoriteiten de andere kant opgekeken, iedereen wist hiervan en niemand deed iets, ik weet niet hoe ik deze zaken moet benoemen maar ik moet zeggen dat tenminste meerdere autoriteiten hun werk niet naar behoren hebben gedaan.
Na die dag werden we door de rechter aangesproken omdat we hen hadden gevoederd, wat daarna gebeurde was iets echt ongelofelijks maar ik zal jullie hier later over vertellen, een andere dag.
Dus ik gok dat wij dit soort zaken meer en meer zullen rapporteren, zoniet, dan gebeurt er niets.
Ik weet dat we een hoop dingen doen als het gaat om het rapporteren van veel zaken die dierenmishandeling betreffen en dat jullie daar allemaal heel trots op zijn, maar we hebben jullie hulp nu hard nodig, zoniet zullen we al deze reddingsacties moeten stoppen. Kusjes likjes en knuffels van ons allemaal. Fermín