9/14/2014

De Adams Familie


Enkele dagen geleden zat ik in mijn kantoor achter de computer en bekeek een aantal foto's die iemand mij had gestuurd. I was kwaad en Schopte tegen de tafel want ik had het helemaal gehad. De mensen om mij heen schokken en vroegen angstig wat er aan de hand was. Ik probeerde hun uit te leggen over het aantal honden dat we verzorgen en het grote aantal dieren wat bij ons verblijft.  De vele aantal reddingsacties die we iedere dag weer moeten doen. Men opperde dat we een wachtlijst zouden moeten maken en pas de dieren redden als we de tijd en ruimte hebben. Toen heb ik ze de foto's laten zien van de dieren die gered moesten worden en vroeg hen of zij konden wachten.  Bij alle getoonde foto's was het antwoord; nee onmogelijk om ze te laten wachten.

Dit is de reden waarom ik zo boos ben. Er zijn zoveel dierenwelzijnsorganisaties in dit land, maar wat doen ze eigenlijk. Dit keer zijn het 2 volwassen mastins en 4 puppies. Het zijn niet zulke hele kleine pupjes meer maar al wat ouder en komen uit Puertollano (Cuidad Real). Volgens mij zitten daar ook dierenwelzijnsorganisaties maar waarom doen die niets. Waarom moeten wij ze redden. Maar ja na het zien van de foto's kun je dan nog nee zeggen? Eerlijk gezegd ik niet. De vrouw die dit aan ons rapporteerde had al melding gemaakt bij de SEPRONA en probeerde een organisatie te vinden die de honden wilde opnemen. Ze heeft het overal gevraagd zelfs in Cataluna en het antwoord was altijd nee behalve bij 2 organisaties. Een in Cataluna, zij wilde de honden accepteren maar vroegen 400 euro per hond. En dan klagen mensen nog als wij 50 tot 75 euro per hond vragen. En de 2de organisatie was Scooby, wij kunnen onze ogen niet sluiten voor deze Adams Family en dus zijn ze nu bij ons. Krijgen goed voer en een schone plaats om te slapen. Tegen de eigenaar is aangifte gedaan voor mishandeling en slechte verzorging van de honden. De honden blijven hier totdat ze hersteld zijn en we een nieuwe eigenaar voor ze vinden. Is iemand geïnteresseerd? Ik weet dat we melding maken van heel veel mishandelingszaken en ik hoop dat jullie trots zijn op ons maar we hebben jullie hulp nodig, de situatie hier wordt echt moeilijk. Jullie lezen  over onze reddingsoperaties die dagelijks plaatsvinden maar zonder jullie hulp gaat het echt niet. Alsjeblieft doneer vandaag nog want we hebben nu jullie help nodig zodat we door kunnen gaan met onze reddingsoperaties.

Kusjes, likjes en knuffels van ons allemaal

Fermin