9/29/2014

Galgos die dringend hulp nodig hebben 1: Blanca


I hoorde ergens een verhaal over een aantal galgos die dringend hulp nodig hadden omdat hun eigenaar in de gevangenis zat, maar ik kon er een lange tijd niets aan doen omdat ik niet kon achterhalen waar ze waren, en hoe ik in contact kon komen. Tot via via iemand uit de familie me kon bereiken en me kon vertellen wat er aan de hand was. Uiteindelijk bleek dat de eigenaar van de galgos al een aantal maanden in de gevangenis zat en zijn familieleden zorgden wel dat zijn honden eten kregen maar ze zaten zelf in een moeilijke economische situatie en konden dierenarts kosten niet betalen en het slechte geval was dat een van de galgas, Blanca, een enorme tumor op haar buik had, dus de familie was al een tijdje bezig om iemand te vinden die kon helpen, en dan vooral Blanca want die moest gewoon heel veel pijn hebben. En ze vonden zo iemand, dankzij Scooby want ik had contact opgenomen met Fermin die er geen twee tellen over na hoefde te denken en direct toezegde dat Scooby voor alle galgos zou zorgen. Ik weet dat ze bij Scooby heel erg hun best doen al, er zijn steeds meer gevallen van dieren in verschrikkelijke situaties dus ik ben erg dankbaar dat ze ook in dit geval kunnen helpen.
De dag dat ik met de familie af had gesproken, kwamen ze met Blanca aan, de eerste en toen ik haar zag wist ik direct dat ik haar mee moest nemen naar de opvang om de dierenarts naar haar te laten kijken, dus we hebben haar in mijn auto gezet en afgesproken de andere later op te komen halen. Ik wist gelijk wat voor lieverd ze was, een heel zachtaardige en schattige galga die totaal niet bang was van mensen. We zijn samen naar de opvang gereden waar Enrique onze dierenarts haar binnen een paar tellen op de operatietafel had.
En nu gaat het goed met Blanca, ze is een blije galga die iedereen wel leuk moet vinden want ze is lief, aardig, blij, sociaal, een perfecte galgo voor familieleven!

Luz