9/19/2014

Bullas 7



Het laatste nieuws uit Bullas.
Gisteren kreeg ik een telefoontje van Marina die me vroeg of ik wist dat er nog verschillende galgo's en podenco's daar rondliepen. Natuurlijk kunnen we niet bewijzen dat de dieren van Blas zijn, de eigenaar, maar ze ruiken sterk naar chips en dus....In ieder geval vertelde ze me dat geprobeerd wordt om de dieren te vangen. Ze worden gevoerd zodat de dieren een bepaalde routine krijgen en het makkelijker wordt om ze te vangen. Waarom we dit snel moeten doen is omdat iemand ze probeert af te schieten. We hebben een podenco gered in Bullas die echt in een hele slechte staat was, het arme dier was namelijk vol kogeltjes geschoten en leed enorm veel pijn. Omdat de stakker zo veel pijn had dat zelfs de sterkste pijnstiller geen verlichting meer konden bieden hebben we moeten besluiten om hem in te laten slapen. Ik hoop dat we ze allemaal zo snel mogelijk kunnen vangen. Ze worden tijdelijk opgevangen in het asiel van El Galgo Senior totdat we ze daar kunnen ophalen. Namens Scooby en al onze supporters wil ik de mensen van EGS bedanken voor hun inzet. Voorzichtig met de foto's en de video wat die zijn behoorlijk heftig.

Ik weet dat we momenteel heel veel rapporteren over mishandeling- en verwaarlozingszaken en ik weet dat jullie trots zijn op ons maar we hebben jullie hulp nodig. De situatie is momenteel erg moeilijk. Jullie hebben gelezen over alle reddingsacties die we dagelijks uitvoeren maar zonder jullie financiele hulp kunnen we dit niet doen. Alsjeblieft doneer vandaag want we hebben jullie hulp nu nodig anders kunnen we dit niet meer doen.

Kusjes, likjes en knuffels van ons allemaal.

Fermin