7/09/2014

Dingen waar ik boos van word 7



Ik weet dat hetgeen ik nu ga zeggen niet politiek correct is, maar ik heb er genoeg van altijd beleefd te zijn, dus daar gaan we dan; dierenbeschermingsmensen zijn gemene mensen en ik zal jullie verklaren waarom, we zien groen van jaloezie als het bij de ene organisatie goed loopt, dan denken we dat er iets aan de hand moet zijn met de manager en ik zal me nader verklaren, afgelopen weekend hadden we de dierendag in Valladolid, er waren een hoop organisaties uit Valladolid die werden vertegenwoordigd met hun kraampjes, ik liep tussen hen door en ik was niet in staat iets te zeggen tegen elkaar, dit is gewoon te gek voor woorden en het is waarom dierenwelzijn in de meeste stukken in de wereld niet erg belangrijk is. Ook te zot voor woorden is dat er in een provincie met een bevolking van een half miljoen mensen meer dan 15 dierenwelzijnsorganisaties zijn, en allemaal roepen we dat wij de ware zijn en de anderen niet bestaan, en ook erg laag is wat ik gezien heb op sommige Facebook pagina’s van sommige van de organisaties die bij de Bullas zaak betrokken waren, zij deelden nieuws dat van andere organisaties kwam en sympatiseerden met die organisaties in plaats van de oorspronkelijke rescue organisatie, of zoiets gemeens als wat gebeurde met een organisatie uit Valladolid gerelateerd aan pootjes in hun naam, die een adoptie in Duitsland aan het verliezen is alleen maar omdat ze te trots was om ons om hulp te vragen, of die organisatie in Salamanca die beweert dat ze geen honden kunnen redden omdat ze geen geld hebben, dit is waarschijnlijk waarom ze ons 6000 euros schuldig zijn die ze niet betalen, en nog twee andere organisaties in Salamanca die nu helpen met het adopteren van honden uit de provincie terwijl ze voordat we ons contract hadden getekend, ons nooit maar dan ook nooit hebben gevraagd of we hulp konden gebruiken, of die organisatie in Zamora die onze dierenarts aangaf voor wanpraktijken maar geen greintje bewijs kon leveren daarvoor toen Enrique er naar vroeg, het antwoord was dat ze nooit aan iemand vertellen dat ze hem gaan aangeven, of wanneer desbetreffende organisatie probeert ons leven in Zamora erg moeilijk te maken, we weten wat ze doen maar we kunnen het niet in de publiciteit brengen dat ze ons diverse keren hebben aangegeven, klaarblijkelijk zonder veel succes.
Soms zou ik de handdoek in de ring willen gooien en tegen al die mensen willen zeggen, als jullie zo perfect zijn waarom doen jullie je werk dan niet, waarom proberen jullie niet contracten te krijgen in jullie provincies? Waarschijnlijk omdat het wel zo makkelijk is om geen verplichtingen te hebben en kritiek de leveren op de rest van de wereld, en ik heb er echt schoon genoeg van, leven en laten leven, dat geldt ook voor de anderen.
Kusjes, likjes en knuffels van ons allemaal. Fermín