10/11/2013

We hebben uw hulp nodig


We hebben uw hulp nodig bij het plaatsen van 24 paarden die ons zijn aangeboden, het zijn dieren uit een dorp in de buurt van Segovia, ze zijn daar geboren en praktisch wild opgegroeid, ze zitten in verschillende weiden en ontsnappen, zorgen daarbij voor verkeersproblemen, voor de buren is het punt gekomen dat het erg lastig wordt de situatie op te lossen, maar ze hebben maar twee opties: een is dat ze worden gered door ons en/of een andere organisatie die ons helpt, de andere mogelijkheid is dat ze worden afgemaakt, eerlijk gezegd snijdt die laatste optie mij door de ziel, maar als we niet snel hulp krijgen zal het daar op uit draaien;  ik heb geen idee hoe we dit kunnen gaan oplossen, wat mij betreft ga ik per direct op zoek naar weiden en stallen waar ze terecht kunnen, aan de andere kant hebben we ook hulp nodig voor de veearts en voor de hekken, ik ben me er wel van bewust dat we ook nog met de honden zitten en dat we al genoeg op ons bordje hebben met onze honden en katten, maar ik zal u eerlijk zeggen als men mij zegt dat er een dier in nood is en dreigt gedood te worden en ik kan het voorkómen, dan ga ik hen helpen, of ik probeer het op zijn minst, de gedachte dat deze arme dieren hulp nodig hebben maalt maar door mijn hoofd, ik kan jullie wat foto’s sturen en dan mogen jullie me zeggen of ik het juist heb ja of nee, we hebben jullie hulp nodig want die dieren rekenen op ons, hun lot ligt in onze handen. Kusjes, knuffels, hapjes en liefdevolle lebbers. Fermín