10/27/2013

Ik weet niet waar ik moet beginnen



Ik weet niet waar ik moet beginnen, ik heb zoveel te vertellen, en ik wil het niet allemaal door de war gooien want ik wil jullie echt alles vertellen, dus ik begin maar met het meest dringende, onze kittens en pups.
Zoals ik jullie al vertelde is het hier af en toe een gekkenhuis, het ophalen van zwerfdieren is een taak van de lokale overheden of van de provincies en iedereen kan er op inschrijven, dus onze stelregel is dat wij er op inschrijven als de andere partij een bedrijf is die de dieren zou afmaken, omdat we denken dat ze bij ons een betere kans hebben. Soms denk ik dat we helemaal verkeerd zitten met dat idee omdat eventuele adoptanten zich persoonlijk beter voelen als ze een dier van de dood gered hebben en omdat ze weten dat wij dat niet doen, denken ze dat onze dieren kunnen wachten, wachten en wachten… Maar al dat wachten zorgt er wel voor dat wij inmiddels 500 honden en meer dan 150 katten hebben zitten, een gigantisch aantal, en dan hebben we ook nog de andere contracten dus meer en meer dieren die in onze zorg komen. Dieren die moeten eten, poepen, en zo snel mogelijk een plek in jullie hart nodig hebben, en natuurlijk een plekje in jullie huis. Ik laat jullie de kleintjes zien en natuurlijk later ook de volwassenen.  Ik denk echt dat omdat mensen weten dat de dieren worden opgevangen door een dierenbeschermings organisatie, en ze weten dat deze dieren niet worden afgemaakt, dat dit alleen maar zal leiden tot snellere achterlating van de dieren, mensen schamen zich niet langer om hun dier achter te laten, omdat wij als opvang dit wel kunnen oplossen, dat we echt alles en iedereen kunnen opnemen zonder er eentje in te laten slapen, maar ik ben bang dat als we niet snel een oplossing vinden voor onze mixjes, dat het allemaal erg moeilijk gaat worden, dus daarom zoeken we naar bevriende opvangorganisaties in Europa die ons kunnen helpen onze harige vriendjes op te nemen, en ze hopelijk een thuis kunnen geven want de winter komt er aan en het is erg koud hier!  Kusjes, hugs, likjes en liefdevolle beetjes van ons allemaal, Fermin

Fotos:http://www.youtube.com/watch?v=oA59ZKg0Ctk