7/13/2012

Bande - hond van de week

Deze week hebben we weer een ´hond van de week´ uit de tuin: Bande. Ze zit niet in de tuin omdat ze oud is, ze is slechts 5 jaar oud, maar ze zit daar omdat ze timide is en omdat ze wat aan moet komen. In haar vorige paddock lieten de andere honden haar te weinig eten. En nu is ze hier gelukkig aan aan het komen. Bande is hond van de week omdat ze mij gisteren verraste.


 Voor gisteren zat ze altijd in het huisje, lag ze in haar mand of rende ze weg zodra ik de tuin binnen kwam. Maar gisteren voelde ik ineens een natte neus in mijn hand. Dus ik kijk om en daar was Bande, met kwispelende staart en een grote glimlach! En sindsdien zijn we vriendjes en komt ze altijd naar me toe voor een aai over haar mooie grijze kopje. Dus ze is niet zo timide als ik dacht, ze heeft gewoon zelfvertrouwen en tijd nodig om de vrolijke Galgo te zijn die ze kan zijn. Dus nu blijft er alleen over dat ze nog geen thuis heeft.