5/10/2012

Peggy en Sam

Hallo! Hierbij presenteren wij: Peggy en Sam, twee Mastin puppies die op zaterdag dee 28ste gevonden zijn, achtergelaten in de pijnboombossen bij Cuellar. Dit is al het zesde geval van verlaten puppies in de bossen, de andere gevallen gelukkig met een happy end, dus nu vertel ik jullie het verhaal van Peggy en Sam.


 Om 3 uur in de middag op zaterdag, toen het heel hard regende, kreeg ik een telefoontje van een vriend die net een wandeling was gaan maken in de bossen bij Cuellar en daar deze twee puppies van een maand of 2/3 oud aantrof, in een gat in de grond, bedekt met takken en bladeren. Hij vroeg wat hij met ze moest doen en ik vertelde hem dat hij ze maar snel moest brengen zodat ik ze kon verzorgen.Ze waren doorweekt, moe, hongerig en ijskoud, de arme schatten. Ze zijn nu allebei bij mij en alleen de gedachte al dat ik ze woensdag naar Scooby ga brengen, zorgt dat ik pijn in m’n hart krijg.
Ik kan het niet begrijpen dat er dus mensen in mijn omgeving zijn die deze hondjes geboren heeft zien worden, ze heeft zien groeien en ze dan gewoon ergens achterlaat. Het menselijke ras blijft me verbazen en ik weet niet of het ligt aan de opvoeding, de cultuur of wat dan ook, maar er is maar 1 naam voor dit soort mensen. En dan denk ik nog niet eens aan de arme moeder, het kan zijn dat ze nog steeds haar kleintjes zoekt. Wat voor mensen leven er in mijn omgeving?
In ieder geval, voor nu ga ik die twee eens even mee uit nemen en laten spelen in het zonnetje op het plein. En ik weet zeker dat iedereen ze gaat bewonderen, zeker mensen die van buiten Cuellar komen, en ik weet zeker dat die mensen meer meelevendheid tonen dan de mensen in mijn omgeving en dat doet pijn.
Vanuit Cuellar
Carolina