5/26/2012

Aan mijn lieve vriendin Mar

(brief van een geadopteerde hond, genaamd Tul, aan een andere hond met wie hij bij Scooby verschillende jaren zijn kennel heeft gedeeld.)

Lieve Mar,

Hoe gaat het met je? Ik heb me laten vertellen dat je een nieuwe vriend hebt, om je kennel mee te delen. Het gerucht gaat dat je hem helemaal niet aardig vindt, ondanks dat hij erg knap is. Wees niet onbeleefd, ik weet als geen ander dat je af en toe wat onbeleefd kunt zijn. Ik weet zeker dat Manchas een goeie jongen is en dat hij met wat tijd een trouwe vriend wordt. Geef hem een kans! Ze hebben me ook verteld dat je bent afgevallen. Dat je minder eet en meer beweging krijgt, maar dat geloof ik pas als ik het zie.

Met mij gaat het goed. Ik ben gek op mijn nieuwe huis, ze zorgen voor me, ze letten op mij, ze houden van mij en ze behandelen me als een lid van het gezin en ze geven me dingen, die jij ook eens zou moeten proberen. Ze heten Kleine Kusjes en ze voelen heel fijn. Dus, het is hier echt niet slecht, maar ik denk wel regelmatig aan jou, aan toen we nog samen in de kennel zaten en ik zou wel weer even bij je willen zijn. Ik mis je echt, ouwe lieve mopperkont, maar begrijp alsjeblieft dat ik niet meer terug kan komen, want niets is beter dan een eigen thuis.

Ik weet dat ik veel geluk heb gehad en ik weet zeker dat jij dat ook krijgt. Ik weet zeker dat ieder van ons zijn eigen lot krijgt, en dat van jou dat komt ook!! Ik stel me jou voor in een fijn huis, met een enorme tuin en een lieve familie, waar je veel leuke dingen zult meemaken, omdat je een kanjer van een hond bent. Wees niet beledigd als ik zeg ”kanjer”, ik bedoel niet je grootte of je taille, alhoewel, lieve vriendin, je zult nu wel weten dat je een beetje te dik bent. Maar goed, laten we het hier niet over hebben, want ik weet dat je dat niet fijn vindt. Wat ik bedoelde met “kanjer” is dat je een groot hart hebt en je bedoelingen zijn goed.

Mar, jij bent een hele speciale hond, met een innerlijke schoonheid, die ertoe doet. Verlies niet de hoop, omdat spoedig iemand die schoonheid zal zien en jou zal geven wat je altijd hebt gewild. Jij verdient het en het is je zo lang onthouden. En kijk niet naar mij, het duurde voor mij ook een hele tijd voordat ik werd uitgekozen en zoals het spreekwoord luidt: beter laat dan nooit. Wees niet wanhopig, mijn lieve Mar, er is iemand in deze wereld die jou gelukkig zal maken en die je alles zal geven, wat je is onthouden in al die jaren.

Denk eraan, ik ben het, je vriend Tul, die je dit vertelt. Degene met wie je hebt gelachen, gehuild, geblaft, gerend, gespeeld en gewandeld. Degene met wie je je hele jeugd hebt doorgebracht, op wie je soms boos was, maar die altijd aan jouw kant stond.

Mijn lieve vriendin, let alsjeblieft goed op, want je toekomstige eigenaar zal binnenkort langskomen en die kans wil je niet missen!

Pas goed op jezelf,
Als altijd, je liefhebbende vriend,
Tul


Mar is een mixhond die nu ongeveer 4 jaar bij ons is. Ze is groot, ze is speels, maar ook wel een beetje mopperig. Ze is lief, gehoorzaam en liefhebbend. Ze heeft een thuis nodig en van hieruit proberen we dat te vinden. Help ons alstublieft met zoeken.