7/20/2011

Ik kan het niet, ik kan het niet, ik kan het niet....

Ik kan gewoon geen dingen opgeven waar we al mee bezig zijn en één daarvan is het verder opdelen van de patio's 7-1,7-2 en 7-3 in kennels. Vanwege het gebrek aan financiële middelen hebben we al afscheid moeten nemen van twee medewerkers en als tijd en geld dit probleem niet gaan oplossen moeten we afscheid nemen van nog eens twee medewerkers. Dit zou betekenen dat we dan nog maar vijf medewerkers overhouden, inclusief de dierenarts die alle dieren moet opknappen en voeden... En dat zijn er veel!


Maar eerlijk waar, zolang we het kunnen betalen, en dat zal niet lang meer duren, zou ik graag met deze twee mensen verdergaan. Ze zijn toegewijd aan de bouw-werkzaamheden die we in het asiel hebben en deze week gaan ze aan de slag bij de opvang in Valladolid waar we deuren moeten plaatsen, kennels, vloeren, plafonds en dergelijke moeten repareren. We willen ook deuren voor tussen de patio's regelen zodat we de honden in de derde patio kunnen laten waar ze mogen rennen en spelen. Ik wil jullie eraan herinneren dat al het geld dat we met deze opvang verdienen gebruikt zal worden voor de achtergelaten dieren in Scooby en ik wil benadrukken dat we altijd speciale prijzen hebben voor achtergelaten en geredde honden. We bieden voor alle honden die je vind en niet naar een organisatie zoals Scooby kan brengen, de mogelijkheid om deze honden bij ons te brengen terwijl je ze nog steeds de juiste verzorging kan geven door de kosten van de behandeling te voldoen. Ze krijgen dan al hun benodigde entingen of dierenarts behandelingen. De honden zouden niet het eigendom van Scooby zijn, maar van de persoon die hond heeft gered of gevonden

Op een gegeven moment zal Scooby je uiteraard helpen de honden te plaatsen, maar het is uiteindelijk jouw hond en daarom je eigen verantwoordelijkheid. Als je het begin leest denk ik dat de reden hiervan duidelijk is. Het is simpelweg een kwestie van financiële middelen. We kunnen niet door blijven gaan met het voeren van meer en meer honden. We hebben hier in Valladolid zeker genoeg plaats voor nog meer honden, maar het geld om voor ze te zorgen is er gewoonweg niet.

Meer dingen die ik graag gedaan wil hebben, zoals eerder gezegd, zijn de kennels in patio 7 en later de afscherming met cement blokken tussen de patio's 3A, 3B, 3C en 3D en 4A, 4B, 4C en 4D. Ze blijven me momenteel vertellen dat de honden van de ene naar de andere patio gaan en dit veroorzaakt nogal eens gevechten.


Wederom wil ik zeggen dat we ruimte willen maken in het asiel omdat we een moeilijke periode tegemoet gaan met alle honden die in de zomerperiode achtergelaten worden...

Groetjes, Fermín.

P.s.: het telefoonnummer van de opvang in Valladolid is 983334023, of ons reguliere nummer 983481065. Uiteraard kan je ons ook per e-mail bereiken.