7/11/2011

De laatste stand van zaken

Ik zal jullie iets vertellen over de laatste dingen die we hier bij Scooby gedaan hebben. Afgezien van het huis voor onze oudere honden, waar ik al over verteld heb, hebben we ook patio 7 en 8 geheel vernieuwd, zodat de honden behalve het houten huis, ook nog een huis hebben van baksteen met een geisoleerd dak, bijna volledige gedoneerd door het bedrijf Panelais Producciones hier in Spanje, waarvoor we hen heel dankbaar zijn.



We hebben de scheidingen tussen de patio’s met cementblokken gemaakt want ik moet eerlijk zeggen dat de werkers en de vrijwilligers hier wel eens moedeloos werden van de schade die de honden konden aanrichten aan het hekwerk voor die tijd, waardoor de honden konden uitbreken van een patio naar de andere, met alle risico’s op gevechten onderling vandien.






We dachten ook nog de patio’s 7-1, 7-2 en 7-3 klaar te kunnen maken met het opzetten van quarantaine kooien, zo’n 25 stuks die we echt heel hard nodig hebben maar helaas was het geld op. We hadden gerekend op een aanzienlijke schenking waardoor we het werk af hadden kunnen maken, maar helaas ging die niet door. En we hebben nog iets van 20.000 euro nodig om alles af te maken. Dus als iemand van jullie nog zo’n 20.000 euro los in z’n broekzak heeft zitten.. of zelfs een paar euro zou ons al helpen, een hoop kleintjes maakt ook een groot bedrag! Ik weet dat ik altijd loop te bedelen om geld maar het is gewoon niet anders. Er zit gewoon niets anders op dan te beseffen dat al dit prachtige werk alleen gedaan kan worden door donaties. Dus kijk in je zakken en misschien vind je er nog een paar euro, dollar, yen, pond of wat voor munteenheid dan ook om ons te helpen dit werk af te maken.



Alvast mijn hartelijke dank!

Fermín