11/12/2016

Help deze twee underdogs alsjeblieft

In elke opvang zijn er honden voor wie het leven in een opvang net iets moeilijker is dan voor de anderen. Het lijkt wel alsof je van hun voorhoofd kunt lezen „underdog“ . Waar je ze ook plaatst, ze zijn altijd slachtoffer en dat is erg verdrietig. Voor ons, en vooral voor de honden zelf. Ik ga jullie vertellen over deze twee honden omdat ze gebeten zijn en uit de patio gehaald en onze wens is dat ze niet terug hoeven naar de patio maar op transport kunnen!
Hier zijn Corea (lichtbruin, geboren in 2012, en sinds april bij Scooby) en Campero (gestroomd, geboren in 2013, bij Scooby sinds december). Ze zijn beide gebeten, Corea meerdere malen, en moesten uit hun paddock worden gehaald.  
Corea is erg verlegen, in de grote patio liet hij zich niet aanhalen door me maar kwam altijd in de buurt en uiteindelijk at hij uit mijn hand. Ik denk dus dat hij bang is maar niet getraumatiseerd. Nu, in een kleinere patio waar hij zich veiliger voelt komt hij naar me toe en laat hij mij hem knuffelen. Hij is totaal niet dominant en hij is gek op water!
Campero is ook verlegen maar veel minder. Hij is een van die honden die vrolijk aan komen rennen, dan wegrent, en weer vrolijk terugkomt . Hij is grappig. Hij is rustig en niet dominant, in de buurt van de rustige galgos en vermijdt de „bazige“.
Denk ook eens na over deze honden want ze moeten hier echt weg en hun plaatje „underdog“ kwijtraken in een liefdevol thuis.