4/12/2016

Waarom?






I ga jullie een verhaal vertellen over dieren, een verhaal dat alleen in mijn land kan gebeuren. Dit verhaal begon een jaar geleden, toen ik een artikel in de krant zag over een aantal verwaarloosde paarden in een dorp, dus ik probeerde te achterhalen  wat er aan de hand was met deze paarden. Ik belde de Guardia Civil, en zij wilden me geen informatie geven en verwezen me naar de regering van Castilla en Leon. Dat deed ik, ik nam contact op met de locale overheid en vroeg rond, en mij werd verteld da talles onder controle was, dat de dieren in goede handen waren. Zelfs na deze informatie vertelde ik dat ze op ons konden rekenen mocht het nodig zijn, en als er iets zou gebeuren. Maar natuurlijk hebben ze helemaal niks gezegd of contact opgenomen en we hebben niets meer over de paarden gehoord.  Tot dit jaar, toen er een artikel in de krant verscheen over een aantal paarden in een hele slechte staat in Penafiel, een aantal van hen al overleden. Seprona nam contact met ons op, die hadden het al via de rechtbank laten lopen vanwege dierenmishandeling en blijkbaar zijn wij de enige instantie die ze in de provincie Valladolid kan opnemen. Dus we gingen ze ophalen, 7 stuks in erg slechte conditie, heel mager met huidproblemen, en wat een verrassing, het waren dezelfde paarden als die een jaar eerder al waren achtergelaten, en dan vraag ik mezelf toch af: zou het niet handiger zijn geweest om ze toen al op te halen in plaats van te wachten tot hun conditie nog slechter was, zoals nu?  In ieder geval, degene die er nog zijn zijn un bij ons en hebben een hoop aandacht nodig. We hebben ze gedeparasiteerd, intern en extern, ze hebben een bezoekje gehad van de dierenarts om behandeld te worden en geidentificeerd, en nu hebben we jullie nodig om ons te helpen te kunnen blijven doorgaan. Kusjes, knuffels en lieve likjes, Fermin

Een van onze dieren adopteren:  http://www.scoobymedina.org/nl/adoption/index.html
Medoeen mit Teaming: https://www.teaming.net/scoobymedina?lang=en_UK