4/07/2016

6 dagen, 10000 km en de redding van 210 honden en 12 katten, deel 2 en 3




Ik was niet eerder thuis dan middernacht/1 uur op maandag en ging slapen. Dinsdag om half 4 ging de wekker af. Weer onderweg, de truck klaar voor een trip naar Andalucia en Extremadura om galgos en podencos op te halen. Dit keer nemen Hoover en ik de 2 trucks waarmee we ongeveer 110 honden mee terug brengen. Hoover zal zijn verhaal vertellen en ik het mijne.  Nadat we door diep Andalucia zijn gereden, langer dan gepland dankzij ons navigatie systeem dat ons door een aantal moeilijke (maar mooie) wegen loodste, was de eerste stop Baena (Cordoba), waar ik twee vrouwtjes honden ophaalde, een galga en een podenca zonder chip, achtergelaten, en die dus aan boord kwamen. Daarvandaan naar Marinada waar er nog eens 5 honden waren, waaronder een podenca (die een poot miste) en een aantal galgos met een slecht uitziende vacht. Ik laad ze in de auto en rij door naar Sevilla waar Lorena op me wacht met een aantal galgos en een podenca met drie pups – ik zal jullie haar verhaal in een aparte update vertellen. En dan weer door naar Extremadura. Twee stops:  een in Badajoz en een in Caceres, plaatsen waar ik met eigen ogen heb gezien hoe weinig de galgueros geven om hun dieren, ze geven ze gewoon over zonder er bij na te denken, zonder gevoel, alsof het niet meer dan vuilnis is. Lorena wacht op me in Caceres met nog eens 10 honden (waarvan de meeste galgos), allemaal in haar Renault Clio, waar nog eens 2 mensen in zitten. De hele situatie deed me denken aan het hutje van de Marx Brothers in de film A night at the Opera! Uit de auto kwam een oneindige reeks levende wezens!  Uiteindelijk kwamen ze allemaal bij ons in de truck en een hele vermoeide maar gelukkige Fermin ging weer op weg naar Scooby na een goed uitgevoerde taak. Ik kwam om 7 uur ’s avonds in Valladolid aan, na 1800 km te hebben gereden en met ca 50 honden. Ik had nog niets gegeten dus ik nam een pizza (niet een hele goede moet ik zeggen…) en ging naar bed want de dag erna wachtte me weer een lange dag.

6 dagen, 10000 km en de redding van 210 honden en 12 katten, deel 3
2.35 in de nacht, de wekker gaat weer af en ik moet opstaan, een dag hard werken maar deze is anders want zodra de dag eindigt begint mijn vakantie. Deze keer is het Cristina die naar Murcia komt met me om een aantal katten en een heleboel honden op te halen. Er is een hoop verkeer op de weg vanwege Witte Donderdag maar we kwamen uiteindelijk aan. In Murcia stonden onze mensen te wachten met 6 galgos. We haalden een galga en haar pups op uit Marina de Bullas (daar zal ik jullie later over vertellen) en een kat met haar laatste nestje en twee van een vorig nest die het hadden overleefd en opgevangen waren door de mensen in Bullas. Daarnaast pikten we nog twee hele verlegen podencos op (waar ik jullie ook een andere keer over zal vertellen) en als laatste alle honden die Maria uit handen van de galgueros had gered. We zijn momenteel een zaak aan het onderzoeken wat kan uitlopen op een echt schandaal hier in Mazarron waar galgueros mee te maken hebben maar we zullen jullie daar over informeren zodra we kunnen.  In totaal hebben we vandaag 60 honden en 6 katten gered, die nu allemaal zouden zijn overleden als het niet voor SCOOBY en JULLIE hulp zou zijn. 6 dagen, 10000 km en een heleboel geredde dieren.  Laat ons alsjeblieft ons werk doorzetten door vandaag nog te doneren.
Zoals altijd, kusjes, knuffels, liefdevolle beetjes en likjes van ons allemaal. Fermin

Een van onze dieren adopteren:  http://www.scoobymedina.org/nl/adoption/index.html
Medoeen mit Teaming: https://www.teaming.net/scoobymedina?lang=en_UK