8/08/2014

Peniscola

Inderdaad dit is weer een nieuwe zaak en ik zal jullie de foto's laten zien. Als ik ze tenminste uit mijn telefoon krijg. Het gaat om ongeveer 20 honden, jachthonden die in een hele slechte conditie verkeren. Iemand, Ruth genaamd van Madrid, was op vakantie daar en maakte een wandeling waardoor ze de dieren tegen kwam. Luz zag het op facebook en zij maakte me erop attent. En zoals jullie weten hou ik natuurlijk mijn grote mond hier niet over dicht en toen ik de foto's zag heb ik gelijk besloten om hier wat aan te doen. Het is wel erg ver weg maar ja jullie weten dat niets vergenoeg is om de slechte behandeling van dieren te bestrijden. En dus belde ik Raquel, onze advocaat in de Bullas zaak, en we besloten met de hulp van de locale politie om contact op te nemen met de eigenaar van de honden. Deze vertelde dat de honden gevaccineerd en gechipt waren en dat hij een geschikt verblijf voor de honden had gebouwd.

We moesten ons inhouden als dit geschikt is voor jachthonden? Geen schaduw, geen binnen vertrekken, alles vol met stront en dan zeggen dat dit geschikte behuizing is? Ik denk dat sommige mensen toch nog moeten leren wat geschikt is en wat niet. We zullen deze zaak op de voet blijven volgen.

Kusjes, likjes en knuffels van iedereeen die we een stem geven.

Fermin