1/18/2013

Verdorie, ik hou van honden



Soms denk ik wel eens, waarom hou ik niet van postzegels, mijn leven zou dan zoveel gemakkelijker zijn, maar ik hou van dieren dus ik kan er niets aan doen, ik zal er mee moeten leven denk ik.  Om de waarheid te zeggen, ik heb echt geen zelfmedelijden, integendeel ik ben er gelukkig mee, ook zoiets geks, het wordt gezegd dat wij mensen ook maar aangekleden dieren zijn, als je ooit voor een paar dagen op cursus bent gegaan, zelfs voor het eerst, dan denken we dat die of die stoel de onze is en o wee als iemand ons vraagt te verkassen, hetzelfde geldt voor mijn studenten, we streven ernaar ze te laten samenwerken en leren, we husselen de jongens en meisjes doormekaar en toch als we onze rug keren zijn ze weer in twee kampen verdeeld, de jongens aan de ene kant, de meiden aan de andere, nou laatst met mijn honden hetzelfde verhaal, dit is wat er gebeurde: ik heb er 3 en die hebben elk hun eigen bed, alle drie de bedden zijn even heerlijk zacht en even groot maar o jeetje als een van hen in de ander haar bed gaat liggen, dan hebben we een probleem want degene die zich van haar bezit beroofd ziet gaat naast het bed staan janken tot ik wakker word en de boel weer in orde maak, dat wil zeggen: elke hond in haar eigen bed leg.  We hebben zeker allemaal onze gewoonten en gekkigheden.  Tot de volgende gekkigheid die mij invalt. Fermín.