5/26/2011

Waarom een Scooby-hond adopteren?

Ik weet niet of ik dit al besproken heb met u, of dat ik dit onderwerp alleen maar in mijn hoofd aan het ronddraaien ben, zodat het net lijkt alsof ik het al besproken heb, maar dat komt dan omdat het probleem zich steeds weer voordoet.



U zult misschien vragen: Wat voor probleem? Scooby is een grote organisatie en blijkbaar hebben ze geld beschikbaar. Laat mij u vertellen dat dat niet het geval is. Scooby is groot in haar vrijgevigheid, simpelweg omdat we geen “Nee” kunnen zeggen. Nou, dat is niet helemaal waar, op sommige momenten kunnen we het echt niet meer aan en rest ons niets anders dan onze ogen te sluiten. Soms moet ik mijn collega’s vertellen dat we niet nog meer honden kunnen opnemen, omdat we dan de andere honden en de economische levensvatbaarheid van de opvang in gevaar brengen. Ja, onze opvang is groot en op dit moment, zoals ik u al eerder heb verteld, proberen we het beter te maken, de hekken verbeteren, meer quarantainekooien neerzetten, maar dat is nog steeds niet genoeg. Met het aantal honden dat we hebben opgenomen en de prijsstijgingen voor het voer, praten we over bijna € 6000 per maand, alleen al aan diervoeding. Op dit moment kunnen we dat gelukkig betalen, maar als dit zo blijft, kunnen we niet veel langer zo doorgaan. Daarom hebben we ontzettend veel diervoeding nodig. We voeren ook brood, om de kosten te kunnen drukken. Dus voor de lezers in deze omgeving: we hebben brood nodig, dus als je een bakker kent of een broodfabriek die zou kunnen helpen, dat zou perfect zijn.



Voor al onze Europese vrienden: als jullie voer voor ons zouden kunnen verzamelen, doe dit alsjeblieft. We komen minstens 1 keer per maand naar jullie landen (of soms zelfs 3x, zoals deze maand) dus we kunnen het voedsel komen ophalen vanaf elke plek waar je het maar opslaat, als het binnen onze planning past tenminste. Als het heel ver weg is, dan kunnen we misschien niet komen, maar dan zullen we manieren proberen te vinden om het toch op te halen. En dit gaat dan alleen nog maar over het voedsel. Als we de kosten van onze medewerkers, de dierenarts, het geld voor de medicijnen, elektriciteit, brandstof, verzekeringen en andere zaken erbij op tellen, dan is het eindbedrag echt zo astronomisch hoog, dat wanneer het eind van de maand nadert, ik niet weet of ik alles wel kan betalen. En het is een beetje frustrerend om maar steeds aan al die kosten te moeten denken en hoe deze gereduceerd kunnen worden. Ik zit te denken aan 1 medewerker minder, maar als we de honden dan meenemen voor een reis van 4 dagen, dan is er nog maar 1 medewerker over voor de hele opvang, dus dat zou betekenen dat er praktisch niets schoongemaakt zou kunnen worden, er is dan alleen maar tijd om eten uit te delen, dus dat maakt de vrijwilligers onvervangbaar om ons te helpen met de schoonmaak en het voedsel uitdelen en gewoon de meeste dagelijkse klussen.



Ach ja… zoals altijd begin ik met u iets te vertellen en eindig ik met iets heel anders, maar wat ik nu eigenlijk aan u wilde vertellen, is dat we onze honden geadopteerd moeten krijgen, omdat we het aantal hier in de opvang naar beneden moeten krijgen. Want later, als we weer meer ruimte hebben, dan kunnen we de Galgo’s uit Zuid-Spanje ophalen omdat, zoals Isabel me verteld heeft, wij hun enige hoop zijn. Dus, als u een organisatie kent, die bijvoorbeeld Podenco’s opneemt, laat het ons alstublieft weten. Mabel, die voor de Benjamin Mehnert-stichting werkt en die de honden absoluut is toegewijd, vertelt me dat iedere keer dat ze Galgo’s ophalen, er in dezelfde regio ook Podenco’s worden gebruikt voor de jacht, maar die zijn veel moeilijker te plaatsen voor adoptie. Dus als u een stichting kent die voor deze Podenco’s zou kunnen zorgen of voor andere kruisingen, laat het ons weten, dan kunnen we contact met ze opnemen.



Ik ga nu stoppen, want ik ben op dit moment wel vrij, maar de mensen die de vertalingen maken voor de website, die barsten van het werk.

Hartelijke groet,

Fermin