6/10/2014

Vandaag is de dag.

Vandaag is de dag.

Vandaag zal ik het verhaal vertellen over een recente gebeurtenis . Afgelopen mei was ik op vakantie in Murcia en iemand die ik ken door facebook, Ger Canals, vroeg me om hulp voor een verborgen geval van verwaarloosde dieren die ze aan het onderzoeken waren. Dus ik vroeg haar waar die plaatsvond. En nu bleek dat het in een dorpje genaamd Bullas was wat vlak bij mijn vakantie adres in Murcia. Dus ik heb haar gevraagd om me te ontmoeten zodat ik samen met haar de plek kom bekijken. Onder het rijden vertelde ze me dat deze man 2 jaar geleden al was veroordeeld voor dieren verwaarlozing en dat hij 3 jaar geen dieren mocht. Dit verbod had hij dus aan zijn laars gelapt. Wat we zagen toen we aankwamen waren honden, hoofdzakelijk podenco's, paarden, schapen, en geiten. Ze waren allemaal vreselijk mager en het drinkwater was heel vies. Hun voedsel bestond uit chips. Inderdaad chips voor alle dieren, honden, paarden, geiten en schapen ze kregen alleen maar chips te eten.

Na ons bezoek hadden we een meeting met de advocaat die belast was met deze zaak en nu is Scooby als aanklager belast met deze rechtzaak. De rechter heeft ons nu ook benoemd tot officiƫle verantwoordelijke voor alle dieren. Voorzover het zich nu laat aanzien nemen we de volgende dieren op: 7 zwangere merries, 50 a 60 Galgo's en podenco's, 20 fretten en ongeveer 20 schapen en 20 geiten. Vandaag zijn al onze mensen in Bullas, om de honden, paarden en de fretten op te halen. De schapen en geiten moeten nog even wachten in verband met een vervoers licentie die we moeten aanvragen voor hun vervoer maar hopelijk kunnen we ze volgende week ophalen.

En nu moet ik jullie een grote gunst vragen omdat we een hoop geld nodig hebben, de kosten zullen namelijk enorm zijn. We moeten alle dieren natuurlijk te eten geven en voorzien van een goed onderkomen. Er moet een nieuw en veilige plek gebouwd worden voor de fretten. We moeten de galgo's, podenco's en fretten allemaal vaccineren,castreren en steriliseren.  Zoals ik al eerder vertelde voordat we hebben we deze podenco's hadden gered is het moeilijk om adoptanten te vinden voor podenco's maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om  hen achter te laten. Dat doet me terug denken aan het spectakel wat plaatsvond in de tijd in Alicante toen Patricia overleden was en de handelswijze van sommige organisaties die absoluut betreurenswaardig was. Ze gingen  alleen  voor de beste en mooiste dierenn en de oude of de lelijke dieren achter lieten.

Dus wederopm hebben we geld nodig en huizen voor onze honden, fretten en misschien schapen, geiten en paarden. Ze rekenen allemaal op jullie laat ze asjeblieft niet in de kou staan.

Kusjes, likjes en knuffels van ons allemaal

Fermin


Tussen twee haakjes, bij onze inspectie van de dieren kwam Chocolate een mooie bruine podenco, te voorschijn. Het was duidelijk dat ze eigendom was van die man en ze ontsnapte door over het hek te springen. We hebben haar gevangen en ze is nu in Frankrijk geadopteerd.