7/25/2013

Ik wil mijn excuses aanbieden



Je hebt het goed gehoord; ik wil mijn excuses aanbieden voor een hoop dingen  en omdat het er zoveel zijn begin ik maar gelijk want er is weinig tijd. Vandaag wil ik mijn excuses aanbieden aan iedereen die op de open dagen kwam, het was ontzettend warm en we hadden het later moeten houden, maar niemand had eerlijk gezegd verwacht dat het zo warm zou worden. De volgende keer is 28 juli  en dan doen we het om half 8 ’s avonds zodat het wat koeler is.

Ik wil ook mijn excuses aanbieden dat ik zoveel dingen aan mijn hoofd heb en dat ik soms wat  vergeet, ja, ik vergeet wel eens wat, misschien is het de leeftijd of omdat er in mijn hoofd geen data meer bij past, dus als het gebeurd is bij jou, vraag dan even door want mijn brein is blijkbaar gelimiteerd.
Ik wil me ook verontschuldigen dat ik een baan heb, zodat ik een gedeelte van de tijd moet zorgen dat er brood op de plank komt en die ik niet aan Scooby kan besteden, eerlijk gezegd vindt mijn bazin al dat ik teveel tijd aan Scooby besteed maar dat laat ik maar zo want ze leest dit artikel toch niet.
En alsof dat nog niet genoeg is, wil ik, als ik vakantie heb, ook graag gaan reizen en iets van de wereld zien en vaak zonder dieren, ja, ik ben schuldig aan het hebben van een ander leven, wat gaan we er aan doen? Ik geloof dat het niet helemaal gezond is om alleen maar aan de dieren te denken en daarom, als het zomer wordt vind ik het ook heerlijk om naar het strand te gaan, naar kerken, kastelen en kunstwerken. En dat zorgt dat ik af en toe geen tijd heb om artikelen voor het web te schrijven of, wat helemaal niet goed te praten is en waar ik me heel schuldig over voel, niet op emails of whats-appjes  reageer. Het is nou zo dat ik er nogal veel krijg en ondanks dat ik probeer alles te beantwoorden, er ontgaat met af en toe wel eens eentje, maar wat jij vervolgens moet doen, in plaats van boos te worden omdat je denkt dat ik niks van je wil weten of je niet zou waarderen, is vasthoudend zijn en als ik je eerste bericht nog niet beantwoord heb, dan nogmaals sturen en de derde zal ik zeer zeker beantwoorden. Het kan natuurlijk ook zijn dat je email niet is aangekomen of in de spambox terecht gekomen is en normaal gesproken kijk ik niet in de spam, daar wil ik me ook voor verontschuldigen  maar ik heb geen tijd om door de junkmail te zoeken, dus stuur me je mail nog een keer en ik zal heus antwoorden, en anders moet je misschien een derde keer sturen en ‘m ook aan een van de andere leden van Scooby sturen (op de webpagina staan diverse emailadressen van vrijwilligers en medewerkers van Scooby),  tot je een antwoord krijgt.
Ik wil me ook verontschuldigen voor het Facebook gebruik dat ik ook een beetje heb laten waaien, wat wil je dat ik zeg, ik heb weinig zin om mijn privé leven daarop te plaatsen, ten eerste omdat ik daar weinig van heb en ook omdat het precies dat is: privé . Ik zal m’n best doen om er vaker op te zitten maar ik kan niks beloven.
Ik trek ook hierbij de conclusie dat ik dit stuk dan wel geschreven heb maar dat het eigenlijk door veel mensen van ons bij Scooby kan zijn geschreven, en als laatste, op het moment wil ik me verontschuldigen ten opzichte van al mijn vrienden die ik te weinig aandacht heb kunnen geven wanneer ze het nodig hadden omdat er weer een of andere kleine crisis aan de hand was bij Scooby, en als het mijn vrienden zijn weet ik zeker dat jullie me het kunnen vergeven.
Kusjes, omhelzingen en liefdevolle likjes, Fermin