6/21/2013

De zomer komt



Het is juni en ik heb zoveel te doen, testen nakijken, cijfers geven, etc. etc.. maar het mooie is dat er steeds minder dagen zijn tot de vakantie en ik heb die echt nodig, dit jaar was vooral zwaar op alle gebied, op het werk en met Scooby, het zijn al zoveel jaren in de dierenopvang, en dan nog zeggen ze dat ik er niks van snap.
Maar ja, dat zal nooit veranderen dus ik zal jullie wat nieuwtjes vertellen;  de ezel is bevallen, ze heeft een meisje gekregen die we Marie gaan noemen, en de opvang in Zamora vult sneller dan we hadden verwacht.



 Zoals jullie weten schrijven wij ons in voor de opvang en het ophalen van verlaten honden in die plaatsen waar het werd gedaan door een winstmakend bedrijf, omdat wij denken dat wij het beter doen omdat wij alle dieren meenemen, zelfs met het eventuele gevolg van overpopulatie, maar de andere optie die veel mensen hanteren is naar een asiel gaan en daar een aantal honden uitkiezen die een grote kans op adoptie hebben, en de rest zal dan worden gedood. En volgens mij denken jullie dat er niet zoveel honden gedood worden want waar wij nu steeds tegenaan lopen is dat de meeste mensen denken dat ze hier prima zitten en dat wij ze nooit zullen laten inslapen, dus die mensen gaan nu naar de asiels omdat ze daar wel een houdbaarheidsdatum hebben, dus ik bedenk ineens dat we misschien beter kunnen liegen en zeggen dat we ze hier bij Scooby ook laten inslapen, zoals sommigen wel eens gezegd hebben, dat ze bij Scooby iedere dag wel honden in lieten slapen, dus daarom is het heel erg noodzakelijk dat ze zo snel mogelijk een plek vinden voor die arme dieren. Ja natuurlijk is het belangrijk om een plek voor ze te vinden, maar niet omdat ze elkaar opvreten , ben je gek ze zijn schattig en prachtig  en misschien moeten we ze wel een houdbaarheidsdatum geven om ze geadopteerd  te krijgen. De laatste tijd krijgen we allerlei soorten en kleuren binnen, ik weet niet waarom maar het lijkt wel alsof mensen, als ze weten dat de honden worden opgevangen door een dierenbeschermingsorganisatie, makkelijker afstand doen van hun huisdier, want tot nu toe is het aantal opgehaalde dieren verdubbeld of verdrievoudigd. We halen nesten katten op in Salamanca, alle katten van de wereld en een paar meer, hetzelfde met puppies, we hebben zelfs een nest met drie jonge galgo’s met schurft, die allemaal worden behandeld. Ik denk wel eens dat we dit probleem aan de basis moeten aanpakken, en dit ongeremde fokken met dieren moeten stoppen omdat er allemaal ongewenste nestjes uit komen, dus ik stel me voor dat we een aantal campagnes starten, een om mensen bewust te maken van het probleem, een om de dierenartsen makkelijker sterilisaties te laten uitvoeren tegen een lage prijs en als derde een campagne om de wet strenger te hanteren en mensen te beboeten die fokken zonder vergunning. Wat duidelijk is, is dat dit een strijd is op vele fronten en niet alleen op het van dierenwelzijn. Ik stel voor
-         Informatie en bewustwording
-         Sterilisatie faciliteren
-         Boetes opleggen.
Het is niet te geloven dat je nog steeds posters vindt op muren die dieren te koop aanbieden, of advertenties in de tweedehands rubrieken in de krant. Volgens mij is het fiscale fraude want ik geloof niet dat ze belasting afdragen en ik snap niet dat de belastingdienst er niets aan doet. Kusjes, omhelzingen, likjes en liefdevolle beetjes, Fermin.