11/15/2012

Platon - Verlaten, mager, gered

Afgelopen week kregen we 1 van de bekende telefoontjes uit Salamanca. Er was een zwervende Mastin, dus we gingen op pad voor de 2,5 uur durende rit naar het uiterste eind van de Salamanca regio.  En hier is hij, een prachtige jonge vent, waarschijnlijk niet ouder dan 2 jaar , veel te mager en nu veilig bij Scooby.
Nilcelio gaf hem een enorme bak met voer en ook wat droogvoer en die arme jongen had zooo’n honger. Alhoewel ik maar een kort poosje bij hem ben geweest, stond hij al bij het hek toen ik wegging, alsof hij me wilde vragen om wat langer te blijven voor nog meer knuffels. Iets wat hij waarschijnlijk niet kende, maar wat hij wel heel fijn vond!
De volgende dag verwelkomde hij me met een kwispelende start alsof we oude vrienden waren. Ik weet zeker dat hij een geweldig huisdier zal zijn en  het zou fantastisch zijn als hij meer en meer en meer knuffels zou krijgen!