9/13/2011

Kleine miauwtjes

Elke ochtend als ik het kattenverblijf binnen kom, heb ik amper de tijd om m’n tas neer te zetten, want zodra ik een voet binnen zet, zijn er drie doordringende en dwingende miauwtjes die aandacht willen en ze willen het nu!  


Het zijn Buni, Miel en Pinki, drie kleine kittens wiens geluk  (of pech) ze bij Scooby heeft gebracht.
Op dit moment verblijven ze in de quarantine zone want ze kunnen niet bij de andere katten tot ze minstens wat in gewicht zijn aangekomen. Ze vinden het wel interessant dat je eten bij ze neerzet, maar dat is niet het belangrijkste, ze vinden het veel leuker om opgepakt te worden, en dat je met ze knuffelt en ze meeneemt voor een wandelingetje over het gras buiten.


Buni en Miel delen hun kooi en zijn gek op elkaar. Ze slapen altijd helemaal in elkaar verstrengeld en raken elkaar de hele dag aan. Buni, met een grijze tijgertekening kwam ongeveer een maand geleden binnen, in heel slechte conditie en samen met haar kleine broertje die het helaas niet gered heeft. Nu is het een gezonde meid en heel erg speels.
Miel kwam binnen met een ernstige wond aan de achterpoot, waarschijnlijk veroorzaakt door een aanrijding. Ze is geopereerd en doet het goed maar ze zal waarschijnlijk altijd blijven hinken met die poot. Het is een rustige en lieve kat en ze is een maand of 6 oud.


Pinki is de kleinste, die in de restanten van een huis in Cuellar werd gevonden. Daar was ze ook geboren maar haar moeder was overreden dus er werd niet echt voor haar gezorgd. Een vrouw bracht haar wel melk, tot men Carolina erover vertelde, die haar naar Scooby bracht. Ze was alleen maar botten toen ze aankwam maar ze is aardig bijgekomen en eet veel. Zij is het meest veeleisend, en wil het liefst de hele dag aangehaald worden.


Dit zijn de kleine miauwtjes die we hier bij Scooby hebben die er voor zorgen dat ik iedere ochtend met een glimlach mijn bed uit kom, omdat ik weet dat ze op me wachten.

Irene